سفیر ارمنستان در فرانسه ترکیه را به دخالت مستقیم نظامی در مناقشه قره باغ متهم کرد.

ارمنستان: عامل تنش در قره باغ ترکیه است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سفیر ارمنستان در فرانسه در مصاحبه با فرانس ۲۴ ، دولت ترکیه را متهم به دخالت نظامی در مناقشه قره باغ کرد.

در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ ، سفیر ارمنستان در فرانسه در اظهارات تندی ترکیه را به دخالت مستقیم نظامی در مناقشه قره باغ متهم کرد.

"هاسمیک تولماجیان" تصریح کرد: "توسعه طلبی ترکیه بر همه روشن شده است. این توسعه طلبی در سوریه آغاز شده است و در قبرس ، یونان، لیبی و شرق مدیترانه ادامه یافته و اکنون به قفقاز جنوبی رسیده است و من متقاعد شده ام که در این نقطه هم متوقف نخواهد شد."

این دیپلمات ارمنستانی اشاره کرد که انتقال تروریست های افراطی از سوریه به جمهوری آذربایجان توسط ترکیه و از طریق خاک این کشور مورد تایید فرانسه، روسیه و آمریکا است.

خانم تولماجیان بیان کرد که عملا به جهت دخالت هواپیماهای اف-۱۶ و پهبادهای ترکیه، جمهوری آذربایجان توانسته است به برتری هوایی در نبرد نظامی با ارمنستان دست یابد هرچند در نبرد زمینی هیچ موفقیتی نداشته است. این هواپیماهای اف-۱۶ توسط دولت آمریکا به ترکیه فروخته شده اند و به طور پیوسته حریم هوایی ارمنستان را نقض می کنند.

شایان ذکر است که در مورد پهبادهای ترکیه، دولت کانادا بیان کرده است که در اعتراض به استفاده از پهبادهای ترکیه در مناقشه قره باغ، این کشور دیگر تجهیزات الکترونیکی و دوربین های مخصوص کانادایی را که ترکیه در ساخت پهبادهایش استفاده می کند به این کشور نخواهد فروخت.

در مورد ریشه ها و علل همکاری راهبردی بین ترکیه و جمهوری آذربایجان، تولماجیان افزود: "ترکیه و جمهوری آذربایجان روابط دیرینه ای دارند و خود را دو دولت برای یک ملت قلمداد می کنند. تقارب زبان شناختی و قومیتی نیز این رابطه را تقویت کرده است. ترکیه یک حمایت کامل و بی قید و شرط از جمهوری آذربایجان به عمل می آورد و مقامات آذربایجانی نیز همواره مراتب تشکر خود را از این کمک هه اعلام کرده اند."

در این مصاحبه بخشی از اظهارات الهام علی اف پخش شد که وی گفته بود که جمهوری آذربایجان برخی تجهیزات نظامی را از ترکیه خریداری کرده است همانگونه که تجهیزات نظامی را از روسیه و اسرائیل و سایر کشورها خریده است و در نتیجه ترکیه نقش مستقیم در مناقشه قره باغ ندارد. ولی سفیر ارمنستان در فرانسه این سخنان را رد کرد و اظهار داشت : اظهارات مقامات آذربایجانی با نظر جامعه جهانی در تضاد است و حضور نیروهای ترکیه و تروریست های افراطی در مناقشه قره باغ توسط جهانیان تایید شده اند.

چندی پیش، وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در مصاحبه ای با فرانس ۲۴، دولت ترکیه را عامل تنش در منطقه قفقاز جنوبی خوانده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید