فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اعلام کرد که در نیمه نخست امسال ۴۵ باند مواد مخدر در استان شناسایی شدند.

متلاشی شدن ۴۵ باند مواد مخدر در آذربایجان غربی

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سردار مسعود خرم نیا با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر در ۶ ماهه اول سال جاری ۴۵ فقره باند مواد مخدر منهدم شد که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد، عنوان کرد: در مجموع ۶ ماهه امسال ۲ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۸۲۵ گرم مواد مخدر به همراه ۱۸۱ هزار و ۸۸۹ عدد قرص روان گردان کشف و ضبط شده است،

وی اظهارکرد: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، تعداد ۱۳۷۹ طرح اجرایی و عملیاتی با اقتدار کامل و با هدف برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر در سطح استان اجرا شد.

خرم نیا با اشاره به اینکه در این زمینه یک هزار و ۶۲۴ نفر توزیع کننده خرد و چهار هزار و ۹۰۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر و جمع آوری شدند، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۴ نفر از اراذل و اوباش که باعث سلب آسایش شهروندان شده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

۵۷۲ قبضه سلاح در آذربایجان غربی کشف شد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۱۴۶ قبضه سلاح جنگی و ۴۲۶ قبضه سلاح شکاری در سطح استان کشف و نسبت به مدت مشابه ۵ درصد افزایش کشف را شاهد هستیم.

سردار خرم نیا با بیان اینکه امسال ۸۰ درصد سرقت‌ها کشف شده است، افزود: کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهری و ۳۴ درصدی تصادفات فوتی برون شهری از دیگر اقدامات انتظامی استان در نیمه نخست امسال است.

وی افزود در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، با تعامل هدفمند با نهادها و تشکل‌های برون سازمانی و نیز ارتباط مستمر با دانشگاه علوم پزشکی استان، در راستای پیشگیری از شیوع کرونا محدودیت‌های ویژه ترافیکی در بخش جاده‌ای و تمهیدات ترافیکی درون شهری و همچنین طرح‌های انتظامی در نقاط پرتردد سطح استان اجرا شد.

۳۳ فقره پرونده احتکار در آذربایجان غربی تشکیل یافت

وی از ضد عفونی کردن روزانه تمامی کلانتری‌ها، پلیس‌های تخصصی و مراکز انتظامی خبر داد و گفت: مردم هیچ گونه نگرانی در هنگام ورود به این مراکز نداشته باشند اما لازم است که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و از ترددهای غیر ضروری به این مراکز خود داری کنند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری، در اجرای طرح کنترل و رصد بازار و برخورد با جرایم اقتصادی ۳۳ فقره پرونده احتکار به ارزش بالغ بر ۱۳۱ میلیارد ریال که در انبار غیر مصوب نگهداری شده بود کشف و در این خصوص تعداد ۳۰ نفر متهم شناسایی و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در خصوص کشف قاچاق سوخت در استان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۳۳ هزار و ۵۶۱ لیتر مواد سوختی در سطح استان کشف شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه جرایم مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۱۴۵۴ عملیات منجر به کشف داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه افزایش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵۱ درصدی دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید