مطابق برنامه های اعلام شده از روز ۱۲ اوت، ۴۷ مشعل المپیک توکیو در ۴۷ استان ژاپن روشن و در نهایت روز ۲۰ اوت مشعل اصلی پارالمپیک روشن خواهد شد.

اعلام زمانبندی حمل مشعل بازی های پارالمپیک توکیو

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، وب سایت رسمی بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ از مشخص شدن زمان بندی مراسم حمل مشعل این بازی ها در سال ۲۰۲۱ خبر داد.

 این مراسم از ۱۲ تا ۲۴ اوت ( ۲۱ مرداد تا ۲ شهریور) سال آینده و در فاصله زمانی بین بازی های المپیک و پارالمپیک برگزار می شود و هدف از آن ایجاد محیطی پر شور و نشاط برای ورود به بازی های پارالمپیک است.

از روز ۱۲ اوت، ۴۷ مشعل در ۴۷ استان ژاپن روشن می شود و این مشعل ها به تدریج به یکدیگر می پیوندند تا در نهایت روز ۲۰ اوت مشعل اصلی پارالمپیک را روشن کنند.

مدیریت این مراسم بر عهده شهرداری های ژاپن در استان های شیزوکا، کوبه، سایتاما و توکیو است و از میان افرادی که در فوریه سال ۲۰۲۰ برای شرکت در این برنامه انتخاب شده اند، در نهایت هزار نفر در گروه های سه نفره این مشعلها را حمل خواهند کرد.

مشعل بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ به شکلی طراحی شده است تا احساسات مردم نسبت به جنبش پارالمپیک را به تصویر بکشد. بدنه این مشعل با استفاده از ترکیب سنت و تکنولوژی مدرن و الهام گرفته از شکوفه های گیلاس، نمادی سنتی از کشور ژاپن، طراحی شده؛ نمادی که در ساخت عروسک های توکیو ۲۰۲۰ نیز به چشم می خورد.

مشعل بازی ها دارای طرحی است یکپارچه که نمایانگر سنت و در عین حال تکنولوژی به روز ژاپن است و روح بازسازی و توجه به پایداری را به تصویر می کشد.

این مشعل با استفاده از ضایعات آلومینیومی به کار برده شده برای ساخت خانه های موقت در جریان زلزله مهیب شرق ژاپن ساخته شده است؛ ضایعاتی که شاهد بازسازی زندگی های از هم گسیخته مردم ژاپن بوده و اکنون به نمادی برای صلح تبدیل شده اند.

طراحی قسمت بالای مشعل نشان دهنده شکل شعله های آتش است. شعله های برافروخته از هر ۵ گلبرگ در مرکز مشعل به هم می پیوندند و درخشندگی چشم نوازی را به نمایش می گذارند.

مراسم حمل مشعل بازی های پارالمپیک فرصت خوبی  برای تعامل میان جامعه و مردم با گرایشات و توانمندی های مختلف با هدف ارج نهادن به مفهوم وحدت در عین کثرت است.

منبع: ایسنا

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید