دانشمندان انگلیسی به روشی سریع و مطمن برای تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا در کمتر از ۹۰ دقیقه دست یافته‌اند.

 روشی سریع و مطمئن برای تشخیص کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ با گذشت ۹ ماه از شیوع جهانی ویروس کرونا، هنوز راهکاری موثر برای مقابله با آن یافت نشده است. با این وجود، دولت‌ها می‌کوشند با اعمال قوانین سختگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی، شیوع کووید ۱۹ در جامعه را مدیریت کنند. یکی از روش‌های مناسب برای کنترل همه گیری، افزایش تست از افراد است. با شناسایی سریع مبتلایان به کرونا و قرنطینه آن‌ها می‌توان زنجیره شیوع را در جامعه قطع کرد. از این رو، دانشمندان علاوه‌بر افزایش میزان آزمایش‌ها، در حال کار بر روی توسعه روش‌های تست سریع هستند.

بر این اساس، دانشمندان انگلیسی به روشی سریع و دقیق برای تست کرونا در افراد دست یافته‌اند که در آن دیگر نیازی به مراجعه فرد به آزمایشگاه نیست. این روش می‌تواند در کمتر از ۹۰ دقیقه ابتلای فرد به کووید ۱۹ را تشخیص دهد.

دانشمندان کالج سلطنتی لندن برای این کار از یک دستگاه کمک می‌گیرند که آن را "آزمایشگاه بر روی تراشه" نام نهاده‌اند. چهار بیمارستان تحت نظر "سرویس سلامت همگانی بریتانیا" از این دستگاه برای تست سریع کرونا در بیماران استفاده کرده‌اند.

در کنار توانایی تشخیص سریع بیماری، یکی از ویژگی‌های این دستگاه این است که افراد برای تست کرونا نیازی به مراجعه به پزشک ندارند. هر فردی که توانایی گرفتن نمونه از بینی و دهان فرد را داشته باشد می‌تواند به راحتی از این دستگاه که متخصصان آن را آزمایشگاهی کوچک بر روی تراشه می‌نامند، استفاده کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید