سید محمد امین طباطبایی نماینده شطرنج ایران در مسابقات سرعتی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۰ از حریفش شکست خورد.

 طباطبایی در مسابقات شطرنج جوانان جهان متوقف شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،  سید محمد امین طباطبایی ملی پوش شطرنج ایران روز گذشته(دوشنبه) در مسابقات سرعتی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۰ شکست خورد. طباطبایی که در این رقابت های آنلاین برابر سام سویان آمریکایی حاضر شده بود با نتیجه ۹.۵ بر ۱۵.۵ تن به شکست داد. این رقابت در حالی صورت گرفت که دو شطرنج باز ۱۹ ساله در مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند. با این نتیجه حریف طباطبایی سومین بازیکنی است که موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات شده است. 
طباطبایی بعد از شکست در این مسابقات اظهار کرد که این رقابت نزدیک بود. او که در بازی اول در این رقابت شکست خورده بود بیان کرد:  به دلیل اینکه بازی اول را شکست خورده تحت فشار قرار گرفتم.
ملی پوش شطرنج ایران در پایان گفت: من از عملکردم بسیار راضی هستم. این بازی  می توانست بهتر پیش برود. حریفم کاملاً شایسته برد بود زیرا که بهتر از من بازی کرد.


پرهام مقصودلو  دیگر نماینده ایران است که در این مسابقات به مصاف حریفان خواهد رفت. پرهام مقصودلو با ریتینگ ۲۶۷۶ در رده چهارم شطرنج جوانان جهان قرار دارد. جفری شیونگ آمریکایی و آندری اسیپنکو روسی که به ترتیب در رده‌های دوم و سوم رده‌بندی شطرنج جوانان جهان قرار گرفته‌اند از جدی‌ترین رقیبان نمایندگان ایران به حساب می‌آیند. قرار است مقصودلو برای صعود به مرحله بعد این مسابقات به مصاف حریف هندی رود. 
۱۶ بازیکن زیر ۲۱ سال شطرنج در این رقابت‌ها حضور دارند. مجموع جوایز این رقابت‌ها ۲۵ هزار دلار است.
 

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید