مشکل اکثر افراد معمولاً زیاد نشستن در محل کار است. اگر متوجه شدید که بیشتر از حد معمول نشسته اید، می توانید دفتر خود را جمع کنید و سعی کنید به صورت ایستاده کارهای خود را انجام دهید. اما متاسفانه، این می تواند به  زمان و تلاش بیشتری نیاز داشته باشد.

آیا ایستادن می تواند باعث کاهش وزن شود؟

سلام نو پلاس: نشستن بیش از حد بر سلامتی شما تأثیر می گذارد و می تواند خطر افزایش وزن، مشکلات قلبی، دیابت نوع ۲، افسردگی، کمر درد و لخته شدن خون را افزایش دهد. بنابراین منطقی است که هر روز با ایستادن بیشتر برخی از این تاثیرات را خنثی کنید. آیا ایستادن علاوه بر کمک به جلوگیری از بیماری های مزمن، می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ تحقیقاتی برای حمایت از ارتباط بین ایستادن بیشتر و کاهش وزن وجود دارد. مطالعات نشان داده است که افزایش زمان ایستادن می تواند باعث کاهش وزن شود.

در یک مطالعه کوچک که توسط مجله فعالیت بدنی و سلامت منتشر شد، از  ۷۴ نفر خواسته شد تا به مدت ۱۵ دقیقه فعالیتهای مختلفی انجام دهند، محققان نیز میزان کیلوژول سوزانده شده را ردیابی کردند. شرکت کنندگان در مطالعه هنگام استفاده از لپ تاپ و تماشای تلویزیون نشستند، سپس هنگام تماشای تلویزیون ایستادند و سرانجام با سرعت راه افتادند. واضح است که پیاده روی بیش  از هر چیز دیگر کیلوژول می سوزاند، اما محققان دریافتند افرادی که ایستاده اند به طور متوسط ​​در هر ساعت ۳۸ کیلو ژول بیشتر از زمانی که نشسته اند می سوزانند.

آیا ایستادن در مقابل نشستن استراتژی خوبی برای کاهش وزن است؟

این کارآمدترین روش نیست. ایستادن بیشتر از نشستن باعث سوختن کیلوژول می شود، اما دیدن این فایده بسیار زمان می برد. ممکن است شش ماه تا یکسال طول بکشد تا تفاوت محسوسی را ببینید، اما این می تواند با گذشت زمان اتفاق بیفتد. اگر می خواهید وزن کم کنید، ایستادن عالی است، اما  ایستادن مزایای سلامتی دیگری نیز دارد. ایستادن سلامت متابولیسم شما را تقویت کند و این می تواند به شما کمک کند کاهش وزن را که از راه های دیگر مانند ورزش منظم و رژیم غذایی غنی از مواد مغذی دریافت کرده اید، حفظ یا تقویت کنید. همچنین ایستادن ممکن است باعث بهبود خلق و خو،  خواب بهتر و افزایش بهره وری شود. تحقیقات همچنین نشان داده است که ایستادن می تواند به کاهش قند خون، فشار خون و تری گلیسیرید کمک کند.

چه کاری برای ایستادن بیشتر می توان انجام داد؟

مشکل اکثر افراد معمولاً زیاد نشستن در محل کار است. اگر متوجه شدید که بیشتر از حد معمول نشسته اید، می توانید دفتر خود را جمع کنید و سعی کنید به صورت ایستاده کارهای خود را انجام دهید. اما متاسفانه، این می تواند به  زمان و تلاش بیشتری نیاز داشته باشد. بنابراین، توصیه می شود هر ساعت یا حدود زمانی را که از خواب بلند می شوید، قدم  بزنید. این به بدن شما استراحت می دهد. اگر این کار با این برنامه برای شما خیلی مشکل است، حداقل هر چند ساعت یک بار بایستید یا پاهایتان را دراز کنید.  اگر می خواهید بیشتر در خانه بایستید، می توانید به جای نشستن روی کاناپه، کارهایی مانند ایستادن هنگام تماشای تلویزیون یا قدم زدن در اطراف مکان خود را هنگام مکالمه تلفنی انجام دهید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید