وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس از فردا شنبه ۱۵ شهریور توضیحاتی داد.

توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس

به گزارشسلام نو به نقل از  برنا؛محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در برنامه شبکه خبر درباره روند بازگشایی مدارس و نحوه حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس از فردا شنبه ۱۵ شهریورماه توضیحاتی داد.

او اظهار کرد: جلساتی که با وزارت بهداشت داشتیم آنان معتقد بودند اگر مناطق را به وضعیت‌های مختلف قرمز، سفید و زرد تقسیم کنیم فاصله‌ای بین آنان وجود ندارد و حتی نگرانی در مناطق سفید بیشتر از مناطق دیگر خواهد بود.

حاجی میرزایی افزود: توصیه وزارت بهداشت این است که در همه مناطق کشور یک پروتکل اعمال شود و تجربه برگزاری دهه اول محرم نیز مزید بر علت شد تا همه مناطق را یکسان ببینیم و یک پروتکل سختگیرانه را در تمام مناطق اعمال کنیم بنابراین مسئولان بهداشت به عنوان متخصصان امر پروتکل‌هایی را اعلام کردند و در اختیار ما قرار دادند و گفتند اگر این پروتکل‌ها برقرار شود برگزاری کلاس‌ها اشکالی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پروتکل‌ها به استان‌ها ابلاغ شده است که براساس آن باید فاصله بین دانش‌آموزان یک متر باشد، زمان هر کلاس سی و پنج دقیقه باشد و دانش آموزان در کلاس‌های مختلف در ساعت‌های مختلف حضور پیدا کنند تا اجتماعی بین آنان صورت نگیرد. برای شستشوی دست‌ها و سرویس مدارس پروتکل‌هایی را اعلام کردیم و دو روز سه شنبه و چهارشنبه را با هزار و 500 نفر از مسئولان مناطق و مدیران کل استان‌ها جلسات پیوسته داشتیم. پروتکل‌های سختگیرانه مشخص شده است ما نیز این را به مجموعه دفاتر ابلاغ کردیم.

او افزود: ما نمی‌توانستیم آموزش را تعطیل کنیم، این کار امکان‌پذیر نبود درباره اینکه چه آموزشی اولویت دارد باید تاکید کنم اولویت ما آموزش حضوری است مگر اینکه پروتکل‌های بهداشتی اجازه ندهد. ما سال گذشته دو سوم محتوای آموزشی را طی کرده بودیم و امسال باید معلمان دانش‌آموزان را بشناسند و روابط شکل بگیرد تا بتوانیم فعالیت‌ها را دنبال کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید