در انتخاب رنگ مبل راحتی مدرن خود از رنگ های متضاد استفاده کنید. از آنجایی که مبل معمولاً محور یک اتاق است، سعی کنید از رنگ های قوی برای جلوه دادن به آن استفاده کنید. رنگ کبود، را برای مبل خود در نظر بگیرید، یا یک رنگ متضاد را انتخاب کنید تا مبل به راحتی برجسته شود. به عنوان مثال، اگر فرش سفید خیلی روشن دارید، یک مبل خاکستری تیره یا سیاه انتخاب کنید.

۴ نکته در انتخاب رنگ مبل راحتی مدرن

سلام نو پلاس: اگر مبل در طراحی دکوراسیون منزل شما نقش پشتیبان را بازی کند، پس به انتخاب رنگ درست دقت کنید. مطابقت رنگ مبل با رنگ دیوار، توجه به میزان روشنی یا تیرگی رنگ، استفاده از رنگ های متضاد، مطابقت رنگ با مناظر فضای باز.

اگر خودتان از ابتدا طراحی دکوراسیون را برعهده گرفته اید، می توانید یک مبل راحتی مدرن را برای تزیین و دکوراسیون محیط مورد نظرتان انتخاب کنید. هنگام انتخاب مبل به عنوان یک عنصر الهام بخش برای اتاق می توانید از یک پارچه لوکس براق با چاپ رنگی استفاده کنید. این می تواند نقطه کانونی اتاق تان باشد. اگر در حال اضافه کردن مبل به یک اتاق از قبل تزئین شده هستید یا ترجیح می دهید مبل در طراحی دکوراسیون منزل شما نقش پشتیبان را بازی کند، پس به انتخاب رنگ درست دقت کنید. رنگ، نقش مهمی در انتخاب مبل  دارد. در اینجا به ۴ نکته در انتخاب رنگ مبل راحتی مدرن اشاره شده است.

مطابقت رنگ مبل با رنگ دیوار

گاهی در طراحی داخلی، رنگ مبل را به گونه ای انتخاب می کنند، که با رنگ دیوار مطابقت داشته باشد. تناسب رنگ مبل با رنگ دیوار به یکپارچه کردن اتاق و بزرگ نشان دادن آن کمک می کند. این یک ایده خلاقانه برای ایجاد طرح رنگی هماهنگ است. اگر در حال خرید مبل راحتی مدرن برای مطابقت با رنگ دیوار خود هستید، باید بدانید تغییر رنگ دیوار در آینده می تواند مشکل شود. هنگام انتخاب رنگ مبل به این نکته توجه کنید، که مبل قرار است، دکور دیگری را تکمیل کند و نه اینکه خود مرکز توجه  باشد. به همین دلیل استفاده از رنگ های خنثی برای بیشتر خانه ها توصیه می شود.

میزان روشنی یا تیرگی رنگ

هنگامی که تصمیم گرفتید، مبل راحتی مدرن با رنگ خنثی یا مکمل داشته باشد، باید به میزان روشنی یا تیرگی آن نیز دقت کنید. رنگ کف اتاق تأثیر زیادی در انتخاب رنگ مناسب مبل دارد. بنابراین به رنگ کف پوش ها و فرش خود دقت کنید. برای مبل خود رنگی را در نظر بگیرید که منعکس کننده نور بیشتری باشد، زیرا بسیاری از پارچه ها نور را جذب می کنند ومی توانند اتاق را به میزان قابل توجهی تاریک نشان دهند.

اگر می خواهید یک مبل راحتی مدرن تیره را در یک اتاق تاریک قرار دهید باید بدانید، این نوع انتخاب باعث می شود، مبل در اتاق کمتر جلوه کند. اگر دوست دارید از یک مبل تیره در یک اتاق تاریک استفاده کنید، باید سعی کنید آن را بیشتر نمایان کنید. یک مبل تیره با پایه های فلزی یا چوبی روشن می تواند فضای بصری بین مبل و کف ایجاد کند. استفاده از فرش روشن تر در قسمت جلوی مبل نیز  می تواند رنگ های تیره را از هم جدا کرده و باعث شود رنگ مبل برجسته تر شود. همچنین می توانید از یک میز قهوه ای چوبی روشن یا فلزی برای تمایز مبل از کف استفاده کنید.

مبل روشن نسبت به مبل تیره دارای چالش های مختلفی است. قبل از انتخاب یک مبل سفید یا روشن، چگونگی استفاده از آن را در نظر بگیرید. مبل ها ی سفید و خیلی روشن، سریع چرک شده و تغییر رنگ می دهند، به خصوص زمانی که کودک شما روی آن بازی و جست و خیز می کند. در اینصورت باید به دنبال یک روکش با رنگ مناسب باشید.

استفاده از رنگ های متضاد

در انتخاب رنگ مبل راحتی مدرن خود از رنگ های متضاد استفاده کنید. از آنجایی که مبل معمولاً محور یک اتاق است، سعی کنید از رنگ های قوی برای جلوه دادن به آن استفاده کنید. رنگ کبود، را برای مبل خود در نظر بگیرید، یا یک رنگ متضاد را انتخاب کنید تا مبل به راحتی برجسته شود. به عنوان مثال، اگر فرش سفید خیلی روشن دارید، یک مبل خاکستری تیره یا سیاه انتخاب کنید.

مطابقت رنگ با مناظر فضای باز

اگر می خواهید اتاق فضایی پویا و زنده داشته باشد، رنگ مبل را بر اساس مناظر فضای بیرون انتخاب کنید. اگر پنجره های زیادی دارید، سعی کنید رنگ مبل را با فضای سبز بیرون هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر در منطقه ای بسیار جنگلی زندگی می کنید، رنگ های سبز، قهوه ای و برنزه می توانند مکمل خوبی برای رنگ دکوراسیون اتاق شما باشند. همچنین، می توانید رنگ مبل را با سایه هایی از رنگ گل ها یا گیاهان مطابقت دهید. اگر در شهر زندگی می کنند، از رنگ آجری یا خاکستری تیره سازه های فلزی برای انتخاب رنگ مبل راحتی مدرن خود الهام بگیرید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید