مطالعات علمی بیشماری نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض تابش پرتوهای الکترومغناطیسی تأثیر بیولوژیکی دارد و بر عملکرد و رشد سلول تأثیر می گذارد. تابش امواج الکترومغناطیسی همچنین باعث گرم شدن بافت ها و اندام های مادر باردار شده و ممکن است این گرم شدن با افزایش فشار خون همراه باشد. 

راهکارهای کاهش عوارض امواج الکترومغناطیس بر مادر باردار

سلام نو پلاس: دانستن راه های کاهش عوارض امواج الکترومغناطیس بر مادر باردار به حفظ سلامت بهتر مادر و کودک درون شکم او کمک می کند. اجتناب از مصرف مواد مخدر، مکمل رژیم غذایی، ورزش، ملاقات های منظم با پزشک و موشکافی در مورد وسایل آرایشی و بهداشتی  تلاش هایی است که مادران در دوران بارداری برای حفظ سلامت خود و  کودک شان انجام می دهند. با این وجود، قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیس  کمتر مورد توجه قرار می گیرد. تغییر سبک زندگی میتواند سلامتی شما را تقویت کرده و بارداری شما را به یک تجربه لذت بخش تر تبدیل کند. آگاهی از تاثیر پرتوهای الکترومغناطیس بر سلامت مادر و کودک به شما این امکان را می دهد تا تصمیم گیری آگاهانه ای درباره نحوه تعامل با فناوری در این دوران مهم داشته باشید. در اینجا به راهکار های کاهش عوارض امواج الکترومغناطیس بر مادر باردار و حفظ سلامت کودک او اشاره شده است.

فاصله خود را  حفظ کنید

مطالعات علمی بیشماری نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض تابش پرتوهای الکترومغناطیسی تأثیر بیولوژیکی دارد و بر عملکرد و رشد سلول تأثیر می گذارد. تابش امواج الکترومغناطیسی همچنین باعث گرم شدن بافت ها و اندام های مادر باردار شده و ممکن است این گرم شدن با افزایش فشار خون همراه باشد.  بر همین اساس قرار گرفتن در معرض دستگاه های الکترومغناطیسی در اولین روزهای دوران  بارداری می تواند با خطر متوقف شدن رشد جنین همراه باشد. برای کاهش این خطرات زنان باردار باید برای مدت طولانی از استفاده از وسایلی مانند تلفن همراه دوری کنند و تا حد ممکن فاصله بین خود و دستگاه های الکتریکی را حفظ کنند تا اثرات منفی امواج الکترومغناطیسی به حداقل برسد. هرگز تلفن را در جیب خود نگه ندارید. اگر در حال برقراری تماس تلفنی هستید، از هدفون ضد اشعه استفاده کنید یا تلفن را در تنظیم بلندگو قرار دهید و آن را از بدن خود دور نگه دارید.

قبل از خواب وسایل الکتریکی را خاموش کنید

خواب کافی  در دوران بارداری برای سلامت مادر یک ضرورت است.  قبل از خواب دستگاه های ساطع کننده اشعه مضر الکترومغناطیسی مانند تلفن هوشمند، مانیتور بی سیم، لپ تاپ یا تبلت را خاموش کنید. همیشه روتر Wi-Fi را از اتاق خواب خود دور نگه دارید و تمام دستگاه های بی سیم خود را در شب خاموش کنید تا از خواب کافی و مناسب بهره مند شوید.

از لباس ضد اشعه استفاده کنید

استفاده از این نوع لباس ها تا حد زیادی میزان تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر اندام های حساس بدن مانند رحم را کاهش می دهد و مادر باردار و جنین  را در برابر آسیب های احتمالی ناشی از این امواج محافظت میکنند. البته باید از لباس هایی استفاده شود که هیچ راه نفوذی برای ورود امواج نداشته باشند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید