نخست‌وزیر عراق در آمریکا با رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

 الکاظمی با نانسی پلوسی دیدار کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق امروز شنبه با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در جریان این دیدار راه‌های توسعه و تعمیق روابط دوجانبه میان عراق و آمریکا در حوزه های امنیت، اقتصاد، آموزش، پرونده آوارگان، اقلیت‌ها و همچنین افزایش بهره‌وری نیروهای امنیتی عراق و توانمندی رزمی آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخست‌وزیر عراق در این دیدار گفت: عراق کشوری دارای حاکمیت مستقل است و تعامل با این کشور نیز بر اساس این اصل صورت می‌گیرد. چشم‌انداز همکاری‌های بغداد-واشنگتن تنها محدود به بُعد امنیتی و نظامی نمی‌شود بلکه روابط دو کشور از این ابعاد فراتر رفته و بازسای و آبادانی عراق و همچنین ایجاد شراکت‌های اقتصادی با آمریکا را نیز شامل می‌شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در این دیدار گفت: آمریکا از دولت کنونی عراق و نگرش‌های ملی آن حمایت می‌کند. عراق در منطقه‌ای پرتنش، کشوری مستقل و مهم به شمار می‌رود.

گفتنی است، در این دیدار برخی از نمایندگان آمریکا از جمله «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان این کشور نیز حضور داشتند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید