نخست وزیر سابق اوکراین درباره شرایط اقتصادی کشورش گفت: بدهی های این کشور به سطح «ناخواسته» رسیده است.

نخست وزیر سابق اوکراین: شرایط کشور بحرانی است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، نخست وزیر سابق اوکراین می گوید شرایط اقتصادی این کشور از مدت ها قبل بحرانی بوده است.

«نیکولای آزاروف» نخست‌وزیر سابق اوکراین در مورد کاهش رتبه اعتباری دولت اوکراین اعلام کرد که اوکراین مدت‌هاست که کاملاً ورشکسته شده است.

نخست وزیر سابق اوکراین در پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: اوکراین به طور کامل ورشکسته است. اکنون رتبه‌بندی بلندمدت بدهی کشور یک مسئله بسیار واضح است که چشم‌انداز آن منفی، و احتمال افزایش بدهی هایی مطرح است که امکان بازپرداخت آن وجود ندارد.

سازمان استاندارد «اند پورز» اخیراً در گزارشی در مورد بدهی دولتی اوکراین اعلام کرد که بدهی های این کشور به سطح «ناخواسته» رسیده است.

کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفت که اقتصاد اوکراین کاملاً ویران شده و نیروهای نظامی این کشور به صورت کامل به کمک ها و تجهیزات ارسالی از سوی غرب متکی هستند. بر اساس این گزارش، رایس و رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست افزودند: اقتصاد اوکراین ویران شده و میلیون ها نفر از ساکنان فرار کرده اند. زیرساخت های اوکراین از هم پاشیده و بیشتر ثروت های معدنی و امکانات صنعتی و اراضی کشاورزی تحت سیطره روسیه هستند.

این دو مقام سابق آمریکا همچنین گفتند که توانمندی های نظامی و اقتصاد اوکراین به صورت کامل به غرب متکی است و این ممکن است ایالات متحده و اروپا را ناچار سازد کی یف را به سمت آغاز گفتگو سوق دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید