«مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد آمریکا از هر ابزاری، از جمله تحریم، برای ممانعت از فروش سلاح به ایران از سوی روسیه و چین استفاده خواهد کرد.

چرا آمریکا تنها چین و روسیه را تهدید می‌کند؟

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، این کشور از هر ابزاری برای جلوگیری از فروش سلاح به ایران استفاده خواهد کرد و عدم حمایت از تحریم ایران وی را نا امید کرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه کشورهایی که قصد فروش سلاح به ایران را داشته باشند مورد تهدید قرار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پامپئو گفت، آمریکا از هر ابزاری برای ممانعت از فروش سلاح به ایران از سوی روسیه و چین استفاده خواهد کرد.

وی افزود:‌ «از اینکه تلاش‌هایمان برای اعمال تحریم علیه ایران مورد حمایت قرار نگرفت نا امید شدیم».

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: «[با این تحریم‌ها] جهان به مکان امن‌تری تبدیل خواهد شد. ایرانی‌ها این شانس را نخواهند داشت که پدافند هوایی روسی و تانک چینی و همه آن چیزهایی که برای خاورمیانه موجب بی‌ثباتی و خطر است در اختیار داشته باشند. همه کشورهای حاشیه خلیج [فارس] از این بابت نگرانند، اسرائیلی‌ها از این بابت نگرانند».

پامپئو همچنین گفت ایالات متحده آماده است اجازه ندهد روسیه و چین تحریم‌های ایران را نقض کنند.

تلاش‌های روز جمعه هفته گذشته آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل با شکست مواجه شد. پس از آشکار شدن نتایج آرای اعضای شورای امنیت سازمان ملل در عصر جمعه (به وقت نیویورک) مشخص شد که تنها آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رأی مثبت داده‌اند.

پمپئو پیش از این گفته بود که با فعال سازی مکانیزم ماشه ظرف 30 روز تمامی تحریم‌هایی که به طور موقت بخاطر این توافق هسته‌ای مضحک متوقف شده بود از سرگرفته خواهد شد و جهان به مکان امن‌ترین تبدیل خواهد شد.

پمپئو سپس اینگونه ادامه داد: «ایران شانس داشتن سامانه‌های دفاع هوایی روسیه و تانک‌های چین که همگی خطر بی‌ثباتی در خاورمیانه را به همراه دارد، نخواهد داشت. کشورهای خلیج (فارس) همگی هیجان‌زده خواهند شد، اسرائیل هیجان زده خواهد شد، (اقدامات آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران) خطرات را کاهش خواهد داد و امنیت مردم آمریکا را نیز افزایش خواهد داد».

آن چنان که منابع خبری می‌گویند مقامات آمریکا نگرانند که به محض برداشته شدن تحریم‌های ایران سلاح‌های چینی و روسیه روانه ایران شود. آن‌ها از قراردادهای محرمانه بین ایران، چین و روسیه سخن می‌گویند که هم اکنون منعقد شده است و به محض پایان تحریم‌ها عملیاتی می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید