لیزا گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن اعلام کرد عدم تامین فوری منابع مالی ممکن است منجر به مرگ هزاران کودک شود.

هشدار سازمان ملل به احتمال مرگ هزاران کودک در یمن

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن طی سخنانی به مناسبت «۱۹ اوت؛ روز جهانی انسان ‌دوستی» نسبت به بروز بحران‌های انسانی طی هفته‌های آتی در صورت عدم تامین فوری منابع مالی در این کشور هشدار داد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد خدمات آب و فاضلاب در یمن قطع خواهد شد، گفت: روند خدمات رسانی دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای ۱۸۹ بیمارستان و ۲۵۰۰ کلینیک درمانی که نیمی از امکانات درمانی این کشور را تشکیل می‌دهند، نیز ممکن است متوقف شود.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن در ادامه تاکید کرد: ممکن است هزاران کودک بر اثر سوء تغذیه و بیماری جان خود را از دست بدهند.

گراندی پیامدهای کمبود منابع مالی در یمن را فاجعه‌بار خوانده و گفت: بسته‌های کمک غذایی به هشت میلیون نفر در شمال یمن در ماه آوریل به نصف کاهش یافته است.

سازمان‌های بین‌المللی در پایان سال ۲۰۱۹ گزارش‌هایی را درباره اوضاع یمن منتشر کردند. براساس این گزارش‌ها، طی شش سال اخیر ۷۰ هزار یمنی بر اثر درگیری‌ها در این کشور کشته و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید