عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح ممنوعیت انتخاب و انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف را تشریح کرد.

جزئیات طرح ممنوعیت انتصاب مدیران دارای تابعیت مضاعف
به گزاش سلام نو به نقل از انتخاب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح ممنوعیت انتخاب و انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف را تشریح کرد.

محمد وحدتی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه بررسی طرح ممنوعیت انتخاب و انتصاب مقامات و دارای مدیران و مدیران دارای تابعیت مضاعف در دستورکار کمیسیون قرار دارد، گفت: در جلسه اخیر کمیسیون این طرح بررسی و رأی‌گیری در این باره به جلسه بعدی موکول شد.

وی در تشریح این طرح اظهار داشت: براساس این طرح مقاماتی که در ماده 71 قانون خدمات کشوری به آن اشاره شده اگر دارای 6 شرط زیر باشند نمی‌توانند برای پست‌های مدیریتی انتخاب و یا انتصاب شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بر اساس این طرح مقامات و اشخاص عادی در صورتی که دارای تابعیت مضاعف، مجوز اقامت دائمی و یا اقامت بلندمدت بیش از یک سال، مالکیت عرصه و یا اعیان زمینی در کشورهای دیگر، دارای حساب سپرده مالی در بانک‌های خارجی، عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات خارجی و همچنین دارای صرافی در خارج از کشور باشند، نمی‌توانند پست‌های مدیریتی بگیرند.

وحدتی تأکید کرد: همچنین بر اساس این طرح اگر خویشاوندان درجه یک مقامات (پدر، مادر و همسر و فرزندان) آنها نیز دارای 6 شرط ذکرشده باشند نمی‌توانند پست مدیریتی بگیرند.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس تصریح کرد: پس از تصویب این طرح در مجلس و تبدیل شدن به قانون، مقاماتی که دارای این 6 شرط باشند یا باید استعفا دهند و یا باید شروط اشاره‌شده در این طرح را حذف کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید