اتحادیه اروپا تیمی متشکل از آتش نشانان، سگ‌های امداد و نجات و تجهیزات به بیروت می‌فرستد.

ارسال تیم امداد و نجات اتحادیه اروپا به بیروت

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه اعلام کرد در پی انفجار مرگبار در بندر بیروت، این سازمان در حال اعزام یک تیم امداد و نجات به بیروت است.

در بیانیه‌ای که امروز در وبسایت شورای اروپا منتشر شده، آمده است: مکانیسم حمایتی شهروندی اتحادیه اروپا هم اکنون در حال هماهنگی به منظور استقرار فوری بیش از ۱۰۰ آتش نشان کار کشته به همراه خودروها، سگ‌های امداد و نجات و تجهیزات ویژه جستجو و نجات در بافت شهری است.

در این بیانیه آمده است: به عنوان گام فوری و اولیه، سازوکار حمایت شهروندی اتحادیه اروپا بنا به درخواست مقامات لبنان فعال گردید.

همچنین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا به خانواده‌هایی که عزیرانشان را در این حادثه از دست دادند، تسلیت گفته و از حمایت کامل خود از مردم لبنان سخن گفتند.

همچنین هلند، یونان و جمهوری چک در عملیات امداد و نجات مشارکت خواهند داشت؛ همچنانکه فرانسه، لهستان و آلمان نیز کمک‌هایی را به طرف لبنانی ارائه داده اند.

اتحادیه اروپا همچنین پیشنهاد کرده است تا سامانه نقشه برداری ماهواره‌ای خود را برای ارزیابی خسارت‌های وارد شده از طریق تصاویر ماهواره‌ای فعال کند.

گفتنی است دیروز سه شنبه انفجارهایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد به طوری که موج انفجار در کیلومترها دورتر از محل انفجار شنیده شد.

دستگاه امنیت عمومی لبنان اعلام کرد قرار است تحقیقاتی برای مشخص کردن «ماهیت دقیق حادثه» انجام بگیرد. سرلشکر «عباس ابراهیم»، رئیس دستگاه امنیتی لبنان، گفت تحقیقات اولیه حاکی از انفجار بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انبار بندر بیروت است.

تا بدین لحظه، دست کم ۱۰۰ نفر در این حداثه دلخراش جان باخته اند و حدود ۴ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید