شاید بسیار شنیده باشید که می گویند کاهش مصرف لبنیات به کاهش وزن کمک می کند. اما متخصصان بهداشت در این مورد نظر متفاوتی دارند. طبق گزارش ملی بیماری های دیابت، گوارش و بیماری های کلیوی، این یک تفکر اشتباه است که اگر سعی در کاهش وزن دارید، مصرف شیر باید کاهش یابد.

آیا شیر می تواند به کاهش وزن کمک کند؟


در حقیقت کارشناسان بهداشت بر این عقیده هستند که شیر کم چرب به همراه سایر لبنیات، مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، ویتامین D و پروتئین ها را بدون چربی اشباع یا کالری زیاد برای بدن فراهم می کند.

محققان در یک بررسی دو ساله دریافتند افراد بزرگسالی که روزانه سه لیوان شیر می نوشند نسبت به افرادی که کم تر و یا اصلا شیر و دیگر فرآورده‌های لبنی نمی نوشند حدود شش کیلوگرم کاهش وزن خواهند داشت.

چگونه شیر موجب کاهش وزن می شود؟

مطالعات متعددی برای اثبات فواید شیر کم چرب برای کاهش وزن انجام شده است. آن ها ثابت کرده اند که مصرف حداقل سه وعده شیر کم چرب به مدیریت وزن کمک می کند.

● شیر شما را سیر می کند

کارشناسان بهداشت می گویند که شیر بدون چربی، کالری کم تری دارد و شما را بیش از سایر نوشیدنی ها مانند نوشابه، چای و نوشیدنی های انرژی زا سیر می کند. با توجه به پروتئین آن، نوشیدن شیر برای مدت طولانی تری به شما احساس سیر بودن می دهد و تمایل به پرخوری را کاهش می دهد.

● شیر برای استفاده پس از ورزش عالی است

شیر می تواند تأثیر تمرینات ورزشی را در شما افزایش دهد. به گفته محققان، مصرف شیر به جای سایر نوشیدنی های انرژی زا بلافاصله بعد از ورزش، منجر به تقویت بیش تر عضلات، از دست دادن توده چربی و افزایش قدرت در افراد می شود.

● شیر سالم ترین نوشیدنی است

هنگامی که قصد کاهش وزن دارید، کاهش کالری بسیار با اهمیت است. به این معنا که بیش تر از میزان کالری دریافتی، باید کالری بسوزانید. انواع خاصی از شیر وجود دارد که به دلیل کمبود کالری، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مفید است.

اگر می خواهید شیر لبنی تهیه کنید، اطمینان حاصل کنید که نوع بدون چربی آن را بگیرید زیرا شیر بدون چربی فقط 83 کالری در هر فنجان و یک فنجان شیر کامل 150 کالری دارد. اگر می خواهید از یک جایگزین نوشیدنی لبنی استفاده کنید، پیشنهاد می شود شیر سویا بنوشید. شیر سویا نیز به کاهش وزن کمک می کند. اگرچه شیر بادام نیز نوشیدنی بسیار سالمی است اما به احتمال زیاد پس از مدت کوتاهی پس از نوشیدن آن، احساس گرسنگی خواهید کرد.

● نکته مهم این است که نوشیدن آب را کاهش ندهید

اگرچه نوشیدن شیر می تواند به کاهش وزن کمک کند اما باید دقت داشته باشید که در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید. همچنین لازم به ذکر است که آب هیچ نوشیدنی دیگری نباید جایگزین آب شود. آب بهترین نوشیدنی برای مرطوب نگه داشتن بدن است، به کاهش وزن کمک می کند و برای سلامتی کلی بدن شما مفید است.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید