سلام امینی، نماینده سابق ایلام بیان کرد نباید از نمایندگان مجلس انتظار حداکثری برای حل مشکلات داشته باشیم و با توجه به شرایط و اوضاع اقتصادی کشور مجلس می‌تواند با پرداختن به طرح‌ها و لوایح معوق تا حدودی گره از مشکلات مردم را باز کند.

طرح‌ها و لوایح معوق در دستور کار مجلس قرار گیرد

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، «سلام امینی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به عملکرد دو ماهه مجلس یازدهم اظهار داشت: در ماه‌های اول شروع به کار این مجلس، بخش قابل توجهی از منتخبان اطلاعات لازم را در مورد اوضاع سیاسی کشور و شرایط و تحولات نظام بین الملل ندارند و در شرایط کنونی نمی‌توان انتظارات زیادی از آنها داشت.

وی افزود: در این وضعیت نمایندگان باید برای بهبود شرایط به طرح‌های پیرامون موضوعات اقتصادی توجه کنند و برای اینکه عملکرد قابل دفاعی داشته باشند، از حواشی بپرهیزند.

نماینده سابق ایلام در مجلس درباره جایگاه نظارتی مجلس در قبال دولت و موضوع طرح سوال از رییس جمهوری گفت: سوال ابزار نظارتی مجلس است و نمایندگان حق سوال و استیضاح را دارند، اگر قصد نمایندگان بهبود شرایط و پاسخگوی دولت باشد ایرادی بر آن نیست، ولی اگر عده‌ای بخواهند از این مساله سوء استفاده کنند با توجه به شرایط کشور منطقی نیست.

 طرح توزیع قیر رایگان موضوع جدیدی نیست

امینی با اشاره به طرح‌ توزیع قیر رایگان که هفته گذشته به تصویب نمایندگان رسید، اظهار داشت: طرح‌هایی که مجلس یازدهم تاکنون به دنبال تصویب آن بوده است در مجلس دهم مطرح شده و تا حدودی در مورد آنان کار شده بود، ما وزارت نفت را مکلف کردیم برای بهبود راه‌های روستایی سالیانه ۳ میلیون تن قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن و چند نهاد دیگر قرار دهد بنابراین این طرح موضوع جدیدی نیست.

امینی از نمایندگان خواست تا طرح‌ها و لوایح معوق از مجلس دهم را در دستور کار خود قرار دهند و افزود: با توجه به شرایط و اوضاع اقتصادی کشور مجلس یازدهم می‌تواند با پرداختن به طرح‌ها و لوایح معوق تا حدودی گره از مشکلات مردم باز کند، اما نباید در شرایط کنونی برای حل مشکلات کشور انتظار حداکثری از نمایندگان داشته باشیم.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید