مجاهدین خلقی که به صورت رسمی، اسمی، عرفی و قانونی تروریستی، آدم کش و خائن به ایران و انسان است آیا بخشی از صداهای ایران به حساب می‌آید؟ صدایی که کمر به نابودی ایران بسته بخشی از صدای ایران است؟

سلام نو – سرویس سیاسی: شب گذشته ایران اینترنشنال با پخش سخنرانی مریم رجوی، سرکرده سازمان تروریستی مجاهدین خلق باعث واکنش گسترده کاربران ایرانی شد، به ویژه وقتی رجوی هشتگ اعدام نکنید را مصادره به مطلوب کرد و تلاش جامعه مدنی ایران برای نجات سه تن از معترضین آبان را به خود و سازمان خون‌ریزش مرتبط دانست.

با وجود این که ایران اینترنشنال با انتشار یک اطلاعیه پوشش سخنرانی مجاهدین خلق را در راستای رسالت رسانه‌ای خود و پوشش تمام صداهای مرتبط با ایران دانست ولی این ادای حرفه‌ای‌گری و بهانه بی‌جا به هیچ وجه مورد پذیریش جامعه ایران قرار نگرفت و موج مخالفت با این حرکت با تندترین ادبیات ممکن در فضای مجازی کلید خورد.

احسان سلطانی در توییتی با اشاره به پشت پرده ایران اینترنشنال نوشت: ایران‌اینترنشنال رسانه نیست؛یک پروژه است. از یکی از کارمندانش که بعد از انتقادم پیام داده بود تا من را متوجه اشتباهم کند پرسیدم:«فقط بگو چرا یک شهروند سعودی باید دلش برای آزادی بیان در ایران بسوزد و برای‌مان شبکه ۲۴ساعته فارسی زبان راه بیاندازد؟» البته هرگز پاسخی به این سوال نداد.

ایران اینترنشنال در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران کار خود را آغاز کرد و با گرافیک جذاب و بودجه مناسب پا به عرصه رسانه‌ها گذاشت. این شبکه در ابتدا با حقوق چند برابر بعضی از چهره‌های بی بی سی و منوتو و رادیو فردا را شکار کرد و بعد هم توانست مزدک میرزایی را جذب خود کند.

با این هم سرمایه‌گذار عربستانی این شبکه و رویکردهای خاص آن در طول تمام این سال‌ها باعث شد تا بارها و بارها دم خروس این شبکه بیرون بزند. از ارتباط مستقیم با تروریست‌های الاحوازیه بعد از عملیات تروریستی در جنوب ایران، تا احتمال ربط داشتن پرونده این شبکه با قتل خاشقچی و البته سواری مفت و مجانی به منافقین در تمام این سال‌ها از جمله رویکردهای ایران ستیزانه آن بوده.

این رویکرد بی‌ارتباط با سرمایه‌گذاری عربستان این شبکه نیست. امتیاز این شبکه متعلق به شرکت Global Media Circulating است که عادل عبدالکریم اهل عربستان مالک آن است. عبدالکریم سابقه همکاری نزدیک عبدالرحمن راشد غول رسانه‌ای عربستان را دارد و به گفته برخی منابع بودجه 250 میلیون دلار این شبکه را از طریق بن سلمان، ولیعهد عربستان، تامین کرده است.

این مسئله در توییت بهمن دارالشفایی هم مورد توجه قرار گرفت و او با پرسش از چرایی پخش این سخنرانی با وجود نفرت مردم ایران از مجاهدین نوشت:

بعید است مدیران ایران‌اینترنشنال ندانند مردم ایران چقدر از مجاهدین خلق متنفرند. پس چرا چنین تریبون غیرمعمولی بهشان می‌دهند؟ دو توضیح به ذهنم می‌رسد. یا حامی مالیشان (که ظاهراً عربستان است و از حامیان مالی مجاهدین) بهشان دستور می‌دهد، یا مستقیماً پول کلانی از مجاهدین می‌گیرند.

میثم بهروش هم که سابقه فعالیت در ایران اینترنشنال را دارد، نوشته: ایران اینترنشنال بالاخره ویترین وطن‌پرستی و این‌ها را که خیلی ادعایش را می‌کنند کنار گذاشت و رفت سراغ ارتقای مجاهدین. البته جای تعجب نداره و دیر یا زود اتفاق می‌افتاد. پخش زنده گردهمایی مجاهدین با دستور کار سیاسی شبکه و خط فکری سرمایه‌گذاران سعودی آن همخوانی کامل داره.

فعالین سیاسی و اجتماعی داخلی هم نسبت به این رخداد واکنش‌های مختلفی نشان دادن از جمله علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری که به تازگی نیز بازداشت شده بود در توییتی نوشت:

بعنوان یک ایرانی وطن پرست حاضر نیستم منبعد رسانه ایران اینترنشنال که صدا وتصویر دشمنان جنایتکارملت همچون مریم رجوی از آن پخش میشود هیچ خبری مربوط به بنده را پخش کند.

او در ادامه تشری هم به خبرنگاران این شبکه زد و در توییتی دیگر نوشت:

تا دیشب برخی  افراد که با ایران اینتر نشنال همکاری کرده و یا بعنوان کارشناس در این تلویزیون حضور پیدا میکردند برایم قابل احترام بودند  از دیشب حجت تمام شد و بنظرم حضور در این تلویزیون تفاوتی با همکاری با صدای آزادی ،تلویزیون مجاهدین تروریست ندارد.

اما بیایید ادعای این شبکه در رابطه با پوشش تمام صداهای مرتبط با ایران را بررسی کنیم و ببینیم بر مبنای این ادعا آیا می‌توان پوشش رسانه‌ای مجاهدین و الاحوازیه را پذیرفت؟ واقعیت این است که مجاهدین یک گروه مخالف جمهوری اسلامی و برانداز شبیه فرشگرد و رضا پهلوی نیست.

مجاهدین خلق یک گروه مسلح تروریستی است که تا اواخر دهه هفتاد دست به اقدام تروریستی علیه مردم ایران و مقامات ارشد جمهوری اسلامی می‌زد. مجاهدین خلق گروه تروریستی و خائنی است که پس از عقب نشینی صدام از خاک ایران با پشتیبانی او به کشور حمله کرد و شریف‌ترین فرزندان ایران را به خاک و خون کشید.

مجاهدین خلق همان گروه تروریستی است که عملیات‌های سال‌های نخست انقلابش بخشی از شایسته‌ترین مدیران کشور و مردم عادی را به کام مرگ کشاند و باعث جوانه زدن گل خشم، نفرت و خشونت در جامعه ایران پس از انقلاب شد.

چنین گروهی که به صورت رسمی، اسمی، عرفی و قانونی تروریستی و آدم کش است آیا بخشی از صداهای ایران به حساب می‌آید؟ صدایی که کمر به نابودی ایران بسته بخشی از صدای ایران است؟

کاش ایران اینترنشنال سرسوزنی شجاعت و اندکی شفافیت داشت و با صدای بلند می‌گفت که صاحبش می‌خواهد که این تروریست‌ها پوشش داده شوند و این چنین کمر به قتل ارزش‌های رسانه‌ای و انسانی نمی‌بست. با ژست‌ها رسانه‌ای، با گرافیک جذاب و با دعوت یکی دو مخالف تروریست‌های مجاهدین نمی‌شود این رذالت و ایران ستیزی پروژه رسانه‌ای عربستان علیه ایران را مخفی کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید