اعتراضات علیه نخست وزیر بلغارستان وارد نهمین روز خود شد.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، اعتراضات علیه نخست وزیر بلغارستان برای نهمین روز متوالی در حالی ادامه داشت که آنها وی را به فساد متهم کرده اند؛ رئیس جمهوری بلغارستان هم پس از حمله اخیر افسران مسلح به دفترش به حمایت از معترضان روی آورده است.

هزاران تن از معترضان در صوفیه، پایتخت بلغارستان در اعتراض به فساد در این کشور دست به اعتراض زده و خواستار برکناری بویکو بوریسف، نخست وزیر کشورشان شده اند.

اوایل هفته گذشته، تعدادی از وزرای کابینه بوریسف به امید کاهش اعتراضات استعفا کردند اما این استعفا کمکی به کاهش تنش ها و اعتراضات نکرد. معترضان از فساد و ارتباط احتمالی دولت با اولیگارشی در داخل دولت ائتلافی ناسیونالیست- محافظه کار که از مه ۲۰۱۷ در راس امور است، ناراضی هستند.

اعتراضات نخستین بار زمانی شکل گرفت که نیروهای امنیتی کاملا مسلح به دفاتر ریاست جمهوری بلغارستان که منتقد اصلی دولت بوریسف است، حمله کردند؛ رئیس جمهوری بلغارستان، بوریسف را به داشتن ارتباط با اولیگارش ها متهم کرده است. معترضان همچنین خواستار برکناری ایوان گشف، دادستان کل بلغارستان شده اند که در حمله به دفاتر ریاست جمهوری دست داشته است.

رومن رادف، رئیس جمهوری بلغارستان حالا در مقابل نخست وزیر کشورش قرار گرفته و از معترضان می خواهد تا به اعتراضات خود ادامه دهند و از شهروندان خواسته تا دست مافیا را از دولت و دادستانی کل این کشور کوتاه کنند.

بوریسف در روزهای آتی با درخواست رای عدم اعتماد از سوی اپوزیسیون سوسیالیست روبرو خواهد شد؛ البته انتظار می رود که از این رای عدم اعتماد جان سالم به در ببرد. انتخابات پارلمانی آتی این کشور قرار است در بهار سال آتی میلادی برگزار شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید