مراقبت از فرد سالمند در خانه می تواند راهی برای آسایش بیشتر خانواده ها باشد. حمایت از سالمندان در خانه به صبر و دانستن نکات لازم برای مراقبت از آنها نیاز دارد. در زیر به این نکات اساسی اشاره شده است.

مراقب سلامتی والدین خود باشید

مراقبت از فرد سالمند در خانه می تواند به سادگی یک تماس تلفنی هفتگی یا روزانه برای چک کردن شرایط سلامتی آنها باشد. به خصوص اگر آنها  مشکلات زوال عقل یا آلزایمر دارند، کنترل و نظارت وضعیت جسمی آنها بسیار مهم است.

به زمان و میزان مصرف داروها توجه داشته باشید

افراد مسن با بیماری های زیادی دست و پنجه نرم می کنند.  بنابراین لازم است داروها و مکمل های تجویز شده به موقع در دسترس آنها قرار بگیرد. به زمان و میزان مصرف داروها دقت کنید. همچنین توجه داشته باشید که داروها در فواصل زمانی معین استفاده شوند تا با یکدیگر تداخل پیدا نکنند.

پرستار یا ارائه دهنده مراقبت و بهداشت روان استخدام کنید

هنگام مراقبت از فرد سالمند ممکن است شما قادر به درک و انجام خواسته او نباشید، یا به دلیل مشغله کاری نتوانید به درستی به همه امور او رسیدگی کنید، در این صورت استخدام پرستار یا ارائه دهنده مراقبت و بهداشت روان به شما کمک خواهد کرد، تا شرایط بهتری برای مراقبت و رسیدگی از فرد سالمند ایجاد کنید.

راهی برای تهیه وعده های غذایی آسان بیابید

افراد مسن در معرض خطر سوء تغذیه هستند. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد، اما یکی از مهمترین دلایل این است که آنها به راحتی نمی توانند خرید کنند و مواد غذایی خود را تهیه نمایند. این امر باعث می شود تا افراد سالخورده  بیشتر از غذاهای فرآوری شده با  ارزش غذایی کم استفاده کنند. بنابراین در ابتدای هر هفته لیستی از غذاهای سالم و مناسب برای آنها تهیه کنید.

فرد سالمند را فعال و درگیر نگه دارید

مراقبت از فرد سالمند تنها به مراقبت بهداشتی و غذایی او ختم نمی شود.  شما باید  به والدین خود کمک کنید تا به فعالیت های اجتماعی، مذهبی، تفریحی و غیره بپردازند . آنها باید سرگرمی های مورد علاقه خود را انجام داده  و از انجام آنها لذت ببرند.

خانه را ایمن و در دسترس قرار دهید

وسایل خطر ناک را از مسیر تردد آنها بردارید. ممکن است برخی اصلاحات ساختاری در خانه لازم باشد. به عنوان مثال شما باید راه پله ها خراب را تعمیر کرده و در صورت لزوم نرده نصب کنید. سعی کنید وسایل مورد نیاز فرد سالمند را در دسترس قرار دهید تا هنگام نیاز بتواند به راحتی از آنها استفاده کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید