تعطیلات چیزهای خوب و وسوسه های خوشمزه ای را به ارمغان می آورد، اما مشکل این است که این وسوسه ها می توانند فشار بزرگی را در اهداف تغذیه ای شما قرار دهند.

اگر در این فصل مشغول خوردن غذاهای خوشمزه تعطیلات هستید، لازم نیست بین سلامتی و غذاهای مورد علاقه خود، یکی را انتخاب کنید. با رعایت این ترفندها، هر دستور العمل تهیه را به یک نسخه سالم تر تبدیل کنید.

آرد

25 درصد آرد سفید را با آردهای مخصوص مانند آرد بادام یا جو دوسر تعویض کنید. از آنجا که آردهای مخصوص در پخت مانند آرد سفید عمل نمی کنند، نمی توانید 100 درصد کامل این مبادله را انجام دهید.

کره

سعی کنید 25 درصد کره را در دستور العمل با چیز خامه ای دیگر مانند پوره لوبیا سفید، موز پوره شده، پوره کدو تنبل، ماست یونانی، آووکادو پوره شده یا کره گردویی تغییر دهید. این نباید روی نتایج دستورالعمل تأثیر بگذارد. این روش چربی و کالری را کاهش می دهد.

تخم مرغ

بهترین تخم مرغ ها باید حاوی امگا 3 باشند. امگا 3، یک اسید چرب ضروری است که برای حفظ سلامتی مهم است. از آنجا که بدن نمی تواند به تنهایی آن ها را بسازد، باید آن را از محصولات غذایی تهیه کنید.

قند

قند موجود در دستور العمل ها را 25 درصد کاهش دهید و چیزی مانند عسل طبیعی را به جای آن بیفزایید. اگر مقداری از شکر را نریزید و یا اگر چیز دیگری را جایگزین کنید، دستور العمل ها باز هم خوب خواهند بود.

شما کوکی های معروف مادربزرگ را می خواهید، اما نیازی نیست که برای چهارده نفر تهیه کنید. درعوض، با نصف کردن تمام مواد موجود در دستورالعمل، آن ها را برای خانواده تهیه کنید و از خاطرات غذایی لذت ببرید بدون اینکه خیلی خود را به درد سر بیاندازید.

روغن

به جای استفاده از روغن های مضر می توانید از روغن های سالم مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن هسته انگور و سایر روغن های سالم استفاده کنید. همچنین به جای سرخ کردن مواد غذایی مانند سیب زمینی، می توانید آن ها را با برس روغن مالیده و در فر طبخ کنید. این روش باعث کاهش میزان روغن موجود در دستورالعمل می شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید