رضا عیسی، فرمانده نیروی دریایی دولت وفاق لیبی اعلام کرد یک کشتی اماراتی حامل سوخت مورد نیاز جنگنده‌های وابسته به فرماندهی خلیفه حفتر را توقیف کردند.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، ارتش دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه از توقیف یک کشتی اماراتی حامل سوخت مورد نیاز جنگنده های وابسته به نیروهای موسوم به"ارتش ملی لیبی" به فرماندهی خلیفه حفتر خبر داد.

رضا عیسی، فرمانده نیروی دریایی دولت وفاق لیبی در اظهارات مطبوعاتی گفت، نیروی دریایی وابسته به آن در زمان حمله خلیفه حفتر، فرمانده شورشیان شرق لیبی به طرابلس یک کشتی اماراتی تحت عنوان"گلف پترولیوم فور" را توقیف کردند. وی تاریخ این رویداد را ذکر نکرد.

عیسی افزود، این کشتی به سوخت‌رسانی جنگنده‌های خلیفه حفتر اقدام می‌نمود و کادر آن مورد بازجویی قرار گرفتند. این مسئول جزئیات دیگری در این خصوص ارائه نکرد.

هیچ گونه تفسیر و توضیحی از سوی امارات در این خصوص مطرح نشده است اما ابوظبی پیشتر صحت گزارش‌های سازمان ملل که در آن شواهدی دال بر نقض ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی از طریق حمایتش از حفتر با سلاح و مزدوران آورده شده بود را تکذیب کرد.

عیسی گفت، نیروی دریایی دولت وفاق لیبی طی دوره مزبور توانست تلاش‌های نیروهای حفتر برای پیشروی از طریق دریا را دفع کند. وی گفت، نیروی دریایی توانست عملیات ویژه‌ای را انجام دهد که به دلیلی سری بودن آن، پس از تحقق پیروزی کامل عنوان خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید