سازمان ملل اعلام کرد باید اقدامات فوری برای نجات غیرنظامیانی که در صحنه نبرد در استان راخین میانمار گیر افتاده‌اند انجام شود.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، سازمان ملل خواستار اقدامات فوری برای نجات غیرنظامیانی شده که در صحنه نبرد در استان راخین گیر افتاده‌اند؛ بر اساس گزارش‌ها از سوی محلی‌ها، ده‌ها تن کشته و ده‌ها هزار تن دیگر نیز در نتیجه این درگیری آواره شده‌اند.

سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد که نگران تاثیرات بشری این درگیری‌ها در استان‌های "راخین" و "چین" میانمار است.

این نهاد بین‌المللی به گزارش‌هایی از افزایش درگیری بین نیروهای مسلح میانمار و نیروهای شبه نظامی موسوم به ارتش آراکان اشاره کرده است.

جنگ داخلی ژانویه گذشته میلادی بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان در راخین آغاز و به بی‌خانمانی و ‌آوارگی ۱۵۰ هزار تن و کشته و زخمی شدن صدها تن دیگر منجر شد.

سازمان ملل به دو طرف درگیری تاکید کرد تا اقدامات فوری برای نجات جان غیرنظامیان انجام دهند و از آنها خواسته تا به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و بر ضرورت آتش‌بس با توجه به پاندمی در جریان کروناویروس تاکید کرده است.

سازمان ملل در بیانیه‌ای آورده است، ساکنان محلی در این درگیری گرفتار شده یا وسیله‌ای برای خروج از این درگیری ندارند. خانه‌ها و اموال آنها یا تخریب یا نابود شده است.

سایرین نیز در پی صدور دستور تخلیه از سوی وزارت امور مرزی تحت کنترل ارتش میانمار با اعلام هشدار عملیات پاکسازی علیه شبه نظامیان در منطقه، روستاهای خود را تخلیه کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید