با افزایش سن والدین، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، مسئولیت مراقبت از آن‌ها و اطمینان از نیازهای غذایی روزانه را بالا می‌برد. از زمان کودکی، والدین و مادربزرگ‌ها به ما درمورد غذای سالم راهنمایی‌هایی داده‌اند و نسبت به تغذیه‌مان مراقب بودند تا در زمان رشد نسبت مناسبی از مواد مغذی را مصرف کنیم. اگر شما یا اعضای خانواده‌تان در دهه پنجم از زندگی خود هستید، ضروری است که نسبت به برآورده شدن نیازهای غذایی روزانه خود توجه لازم را داشته باشید.

در زیر پنج ماده غذایی وجود دارد که باید اطمینان حاصل کنیم برای حفظ سلامتی‌مان در رژیم‌های غذایی اعضای بزرگسال خانواده که در دهه پنجم یا بالاتر خود هستند موجود باشد.

1. بادام

بادام هزاران سال است که بخشی از آداب و رسوم غذایی هند است. تحقیقات جهانی همچنین حاکی از آن است که مصرف روزانه بادام ممکن است تأثیر مثبتی بر دیابت نوع 2، سلامت قلب و تنظیم وزن داشته باشد و کلیه موضوعات مرتبط با سلامتی را به ویژه برای افراد بزرگسال و بالاتر از 50 سال بهبود می‌بخشد. بادام حاوی 15 ماده مغذی کلیدی مانند ویتامین E، منیزیم، پروتئین، ریبوفلاوین و روی است. بادام به راحتی فاسد نمی‌شود و حمل آن آسان است. این خصوصیات سبب می‌شود که بادام یک انتخاب عالی برای میان وعده در هر زمان در طول روز باشد.

2. ماست

بنظر می‌رسد که ماست برای استخوان‌ها خوب باشد و همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند. ماست پر از باکتری یا پروبیوتیک خوب است که برای سلامتی دستگاه گوارش بسیار مفید است. مصرف مواد مغذی مانند روی، پتاسیم و ویتامین D است که به کنترل فشار خون کمک می‌کند و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود. ماست ماده غذایی است که به دلیل دارا بودن انواع مواد مغذی برای افراد بزرگسالی که در دهه پنجم زندگی خود هستند بسیار لازم است. می‌توانید کاسه ماست منحصر به فرد و سالمی را با استفاده از جمله میوه‌های فصلی، جو دوسر، چیپس شکلات تیره یا آجیل مانند بادام ترکیب کنید.

3. غلات سبوس‌دار

غلات سبوس دار حاوی فیبر هستند که می‌توانند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی و بهبود سطح کلسترول خون کمک کنند. حتماً غلات سبوس دار مانند گندم سبوس دار، جو دوسر، برنج قهوه‌ای و غیره را به رژیم غذایی اضافه کنید، زیرا در کنترل اشتها فرد نیز بسیار موثر است.

4. تخم مرغ

این غذای محبوب صبحانه نیز در کنترل وزن نقش مهمی دارد. تخم مرغ‌ها با مقدار مناسبی از پروتئین، ویتامین D غذای مغذی محسوب می‌شوند. علاوه بر این، تخم مرغ حاوی نوعی از اسید آمینه است که به حفظ قدرت عضلانی بدن کمک می‌کند. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از ویتامین B12 است، مواد مغذی که برای جلوگیری از دست دادن حافظه مهم تلقی می‌شوند. از این رو، حتماً به هر شکلی که از آن لذت ببرید، در سبد غذایی روزمره اعضای بزرگسال خانواده خود یک تخم مرغ کامل در نظر بگیرد.

5. سبزیجات

این یک واقعیت شناخته شده است که سبزیجات دارای برگ سبز بسیار مغذی هستند. این سبزیجات همچنین برای جلوگیری از پایین آمدن عملکرد شناختی مفید هستند که باعث می‌شود برای افراد بزرگسال و بالاتر از 50 سال مفید باشد. سبزیجاتی مانند کاهو و کلم از نظر مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین B6، منیزیم، فیبر سرشار و در عین حال کم کالری باشند که باعث می‌شود برای کنترل وزن نیز مناسب باشند. یکی دیگر از سبزیجات مفید، اسفناج است. آب اسفناج سرشار از پتاسیم و منیزیم است و همچنین حاوی آنتی اکسیدان است که به کاهش فشار خون و بهبود سلامت چشم کمک می‌کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که والدین و پدربزرگ و مادربزرگتان در طول هفته رژیم غذایی پر از سبزیجات سبزبرگ داشته باشند. همچنین می‌توانید آن‌ها را به خورش، آب میوه یا سوپ اضافه کنید تا آن‌ها را به وعده‌های غذایی دلپذیر تبدیل کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید