آیا در خانه خود مشغول انجام کارهای روزمره مراقبت از پوست خود هستید؟ اگر پاسختان "بله" است پس توصیه می‌کنیم که اضافه کردن ویتامین C را به رژیم مراقبتی خود در تابستان به حفظ سلامت پوست خود بیشتر کمک کنید.

اگر شما فردی حساس و مراقب نسبت به پوست خود هستید، یا حداقل مراقبت‌ها را نسبت به پوست خود دارید، احتمالا از خاصیت ویتامین C مطلعید؛ ویتامین C یکی از موثرترین ترکیباتی است که استفاده از آن برای مراقبت از پوست ضرورت داشته و شما می‌توانید از این ماده مغذی در رژیم مراقبت از پوست خود بهره ببرید. به همین دلیل، ما در این مقاله با اشاره به خواص درمانی ویتامین C در تلاشیم تا  با ارائه راه حل‌هایی به حل مشکلات پوستی شما بپردازیم تا این مشکلات که در دامنه‌ای از خطوط ریز تا لکه‌ها، افتادگی و حتی جای زخم‌های آکنه قرار دارند برطرف شوند. علاوه بر این، با گرم شدن هوا، زمان آن فرا رسیده است که این ماده اصلی پوست را در رژیم مراقبتی خانگی خود بگنجانیم.

در حالی که از رنگ، عطر و طعم پرتقالی که در دست دارید لذت می‌برید، حتما پوست آنرا نگه دارید و دور نیندازید. پوست را بشویید و بگذارید حداقل دو روز در زیر آفتاب خشک شود. سپس، آن را در یک آسیاب به صورت پودر خرد کنید.

یک قاشق چایخوری پودر پرتقال را برداشته و آن را با مقداری زردچوبه، نصف قاشق چای خوری از عسل و ماست مخلوط کنید. همه را با هم مخلوط کرده و ترکیب را روی صورت خود بمالید. گردن خود را فراموش نکنید. بگذارید 15 دقیقه خشک شود و آن را با آب سرد بشویید. برای به دست آوردن نتایج مطلوب دو بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

ویتامین C به دلیل تقویت تولید کلاژن بسیار مشهور است و برای مقابله با رنگدانه‌های زیادی مانند لکه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی، لکه‌های ناشی از افزایش سن و دیگر دلایل بسیار مناسب است. همچنین، عسل و زردچوبه خاصیت ضدباکتریایی دارند که به از بین بردن سموم کمک می‌کند. ماست بدون اینکه منجر به چرب شدن پوست شما شود‌، در روشن‌تر و مرطوب کردن پوست شما کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید