هنگام دستیابی به یک رژیم غذایی متعادل، نظارت بر میزان غذایی که در طول هر وعده می خورید، به اندازه ارزش غذایی آن غذا مهم است. در جامعه مدرن ما، جایی که غذا نسبتاً فراوان است، مصرف غذا در اندازه های زیاد عادی شده است. برای کاهش وزن باید انرژی کمتری نسبت به آنچه در طول روز می سوزانید، مصرف کنید و این شامل محدود کردن معقول مقدار هر غذایی است که می خورید. برای دستیابی به یک رژیم سالم تر، پنج نکته مفید برای کنترل اندازه غذای خود باید داشته باشید.

1. ابزارها را جستجو کرده و بخش های کوچکتری را آماده کنید

بخش اساسی در کاهش اندازه ها تغییر نوع وعده های غذایی می باشد. به طور کلی، شما باید بر روی یادگیری دستور العمل های جدید سالم متمرکز شده و همچنین آماده سازی سریع آنها را در اولویت قرار دهید. هنگام خرید باید اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی از مواد تشکیل دهنده با تاریخ انقضا نزدیک خریداری نشوند، زیرا این امر ممکن است باعث شود شما غذای زیادی را طبخ کنید و مجبور شوید همه آنها را تمام کنید.

2. از ظروف آشپزی و غذاخوری کوچک تر استفاده کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای محدود کردن اندازه ها، سرمایه گذاری در وسایل پخت و پز و ظروف غذاخوری کوچک ترمانند بشقاب  کاسه و غیره است. وقتی به یک بشقاب غذا نگاه می کنید، بخشی از ذهن ناخودآگاه شما بدون شک بر این باور است، که شما قرار است کل ظرف را مصرف کنید تا غذای خود را کامل کرده باشید.

خرید وسایل آشپزخانه و ظروف کوچکتر آشپزخانه راهی آسان برای رسیدن به مسیر درست کاهش وزن است. این امر همچنین به شما در کاهش ضایعات مواد غذایی کمک خواهد کرد.

3. سریع غذا نخورید

در زندگی شلوغ و مدرن، بسیاری افراد سریع غذا می خورند، تا بتوانند به کارهای خود سریعتر رسیدگی کنند. این اغلب می تواند منجر به احساس ناگهانی شدید نفخ بعد از غذا شود.

نکته اصلی عدم پرخوری و داشتن یک رابطه سالم تر با مواد غذایی این است که هنگام احساس سیری، از خوردن غذای بیشتر خودداری کنید.

4. هنگام غذا خوردن در بیرون مقدار کمتری سفارش دهید

به طور متوسط ​، رستوران ها حداکثر 2.5 برابر بیشتر از غذای توصیه شده برای یک وعده غذایی استاندارد سرو می کنند. این توضیح می دهد که چرا افرادی که تقریباً به طور انحصاری غذا می خورند و یا مرتب غذای آماده، میل می کنند، نسبت به افرادی که در خانه پخت و پز می کنند رژیم غذایی ناسالم تری دارند.

5. مطمئن شوید که قبل از غذا به خوبی هیدراته شده اید

اگر در طول روز به مقدار کافی آب نمی نوشید، تمایز بین گرسنگی و تشنگی برای شما سخت تر خواهد بود. هنگامی که گرسنه و تشنه هستید، می توانید به راحتی نوشیدنی های قندی زیادی در طول وعده غذایی خود مصرف کنید. نوشیدن آب قبل از غذا راهی عالی برای درک میزان گرسنگی است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید