سید مجتبی سجادی با اشاره به تشکیل پرونده ۹۷ میلیون دلاری ۴۱ شرکت به دلیل اجرا نکردن تعهدات ارزی گفت: رونده‌های مذکور در ارتباط با اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز تشکیل و توسط اداره کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، از تشکیل پرونده ۹۷ میلیون دلاری ۴۱ شرکت به دلیل اجرا نکردن تعهدات ارزی خبر داد.

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، آقای سید مجتبی سجادی با اعلام تشکیل پرونده تخلفاتی ۹۷ میلیون دلاری برای ۴۱ شرکت فعال در زمینه محصولات کشاورزی و مواد غذایی، گفت: پرونده‌های مذکور در ارتباط با اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز تشکیل و توسط اداره کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر دریافت‎کنندگان ارز رسمی، افزود: در سال‌های اخیر ارز رسمی غالباً به منظور واردات کالا‌های اساسی و مهم به شرکت‌ها تخصیص یافته است که تخلف در این خصوص آثار مستقیمی بر معیشت شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های موصوف به منظور واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی، بیش از نود و هفت میلیون دلار ارز رسمی از بانک دریافت کرده اند، گفت: این میزان تخلف صرفاً در خصوص محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده و حاصل بررسی‎های مستمر کارشناسان این سازمان می‌باشد.

سجادی ضمن تاکید بر استمرار نظارت سازمان حمایت در ارتباط با عملکرد دریافت کنندگان ارز رسمی، افزود: در ماه‌های گذشته دستگاه‌های مختلف نظارتی اهتمام جدی در برخورد با متخلفان ارزی داشته اند که سازمان حمایت نیز در حیطه اختیارات خود با همه توان و ظرفیت نسبت به نظارت و تشکیل پرونده در این خصوص اقدام کرده است.

وی همچنین گفت: با تعامل صورت گرفته میان سازمان حمایت و بانک مرکزی اقدامات موثری در راستای شناسایی شرکت‌های دریافت کننده ارز صورت پذیرفته است که با همکاری شعب تعزیرات حکومتی در صدور آراء، شاهد استرداد این مبالغ به بیت المال خواهیم بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید