شما می توانید طرحی را برای نوشتن افکارتان ایجاد کنید، اما برای آسان تر کردن آن می توانید نکات زیر را مطالعه کنید. فقط به یاد داشته باشید، افکار مکتوب به شما کمک می کنند تا خود را بهتر درک کنید.

تاریخ را بنویسید

ممکن است بخواهید تاریخی را که اظهارات خود را بر روی کاغذ بیان کرده اید بنویسید. این کار به خصوص وقتی که می خواهید چیزی را به دست آورید خوب کار می کند. نوشتن یک تاریخ ممکن است به شما کمک کند موقعیتی را در گذشته بگذارید و زندگی امروز را آغاز کنید.

آنچه در گذشته اتفاق افتاده مربوط به گذشته است. نوشتن تاریخ زمانی که افکار خود را نوشته اید به شما کمک می کند تا یک روز جدید را بدون پشیمانی شروع کنید. این باعث می شود تا در زمان حال زندگی کنید و تجربه منفی شما بر نحوه درک حال شما تأثیر نخواهد گذاشت. به این ترتیب می توانید ذهن خود را سالم نگه دارید.

سانسور مجاز نیست

لازم نیست از سوء تفاهم ها هراس داشته باشید، افکار خود را جلوی خودتان افشا کنید. وقتی با عزیزان خود صحبت می کنید، گاهی اوقات مطالب را  فیلتر می کنید، زیرا ممکن است از سوء تفاهم ترسیده باشید. ما به دقت کلمات و عبارات را انتخاب می کنیم تا شنونده آن ها را به درستی درک کند.

اما اگر افکار خود را روی کاغذ می گذارید، لازم نیست برخی از افکار و احساسات را پنهان کنید. ژورنال شما مکان امنی است تا بتوانید خودتان باشید. هیچ کس آن را نمی خواند، فقط مال شماست و شما باید کاملاً با خود صادق باشید. افکار خود را در آن کلمات دقیق طوری بیان کنید که گویی احساسات شما را توصیف می کنند، زیرا این تنها راهی است که می توانید بفهمید چرا این احساسات را تجربه می کنید و اجازه می دهید آن ها رها شوند.

با انجام مراحل کوچک شروع کنید

این مانند یادگیری راه رفتن یا دوچرخه سواری است. با مراحل کوچک شروع کنید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، کافیست ژورنال خود را تهیه کنید و افکاری را که در ذهن شما رخ داده، بنویسید. لازم نیست که تحلیلی مفصل از آنچه احساس می کنید و چرا این احساسات را تجربه می کنید، بنویسید. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، جملاتی ساده بنویسید. سرانجام، شما تجربه خواهید کرد و بهترین راه برای کشف ذهن خود را پیدا خواهید کرد.

نکته آخر

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد، به گرفتن مجله و نوشتن افکار خود عادت کنید. این بدان معنا نیست که شما باید هر روز این کار را انجام دهید، اما فراموش نکنید که گاهی اوقات استراحت کنید و روزنامه خود را مطالعه کنید. اگر احساس خوشبختی می کنید، یادداشت کنید چه چیزی باعث خوشحالی شما می شود این احساس را پردازش کنید، بگذارید از درون شما بگذرد. به مرور متوجه خواهید شد که این تأثیر مثبت، ماندگار است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید