فسفاتیدیل سرین یک ترکیب چربی است که در مغز شما یافت می‌شود. اگر به صورت مکمل مصرف شود، سلامت مغز را حفظ کرده و آن را بهبود می بخشد. این مکمل‌ها را می‌توان در بیشتر مغازه های مواد غذایی سالم یافت. تحقیقات علمی نشان داده است که ۱۰۰ میلی گرم فسفاتیدیل سرین، سه بار در روز می‌تواند کاهش شناختی و اختلال مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

۸ مکمل‌ بسیار جذاب برای سلامتی مغز

به گزارش سلام نو،‌ بهبود عملکرد شناختی مغز می‌تواند به سادگی مصرف مکمل باشد. اگر شما به بهبود عملکرد شناختی خود علاقه دارید، به مصرف برخی از این مکمل‌ها بیاندیشید. مکمل‌های نوتروپیک، مکمل‌های هستند که عملکرد شناختی را تقویت می‌کنند. آنها می‌توانند به بهبود تمرکز، خلق و خو، حافظه و همچنین جنبه های دیگر مغز کمک کنند. در این مقاله چند مورد از بهترین مکمل‌های نوتروپیک که می‌توانند به سالم نگه داشتن مغز کمک کنند، آورده شده است.

۱)مکمل‌های روغن ماهی

مکمل‌های روغن ماهی به عنوان موثرترین و مفیدترین مکمل‌های حفاظت از اختلالات شناختی در بازار عرضه می‌شوند. آنها مزایای سلامتی بسیاری دارند و فقط محدود به سلامت مغز نیستند. مکمل‌های روغن ماهی حاوی اسید دوکوزاهگزانوئیک هستند که نقشی حیاتی در حفظ عملکرد مغز دارند. این مکمل‌ها همچنین اثرات ضد التهابی دارند.

۲) ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در سلامت مغز شما دارند. با این حال، اگر کمبود ویتامین B ندارید، این نوع مکمل‌ها به شما پیشنهاد نمی‌شوند. اگر کمبود ویتامین‌های گروه B  را دارید، این مکمل‌ها می‌مکمل مکمل‌هامی توانند بسیار مفید باشند و عملکرد شناختی شما را بهبود بخشند. همیشه باید قبل از مصرف هر نوع ویتامین از پزشک خود سوال کنید.

۳) رسوراترول

رسوراترول یک آنتی اکسیدان طبیعی است که در پوست میوه‌های بنفش و قرمز مانند تمشک، توت فرنگی و انگور یافت می‌شود. رسوراترول را می‌توانید در شکلات نیز پیدا کنید. مکمل‌های رسوراترول می‌توانند از زوال هیپوکامپ جلوگیری کنند. این حافظه شما را بهبود می‌بخشد و افت مغز شما را کند می‌کند.

۴) استیل-ال-کارنیتین

استیل-ال-کارنیتین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود. این قسمت مهمی از متابولیسم شماست و به تولید انرژی کمک می‌کند. به عنوان یک مکمل، استیل-ال-کارنیتین می‌تواند آگاهی، هوشیاری و توانایی‌های شناختی شما را بهبود بخشد. همچنین این می‌تواند به بهبود حافظه کمک کند و کاهش شناختی مربوط به سن را کاهش دهد.

۵) فسفاتیدیل سرین

فسفاتیدیل سرین یک ترکیب چربی است که در مغز شما یافت می‌شود. اگر به صورت مکمل مصرف شود، سلامت مغز را حفظ کرده و آن را بهبود می بخشد. این مکمل‌ها را می‌توان در بیشتر مغازه های مواد غذایی سالم یافت. تحقیقات علمی نشان داده است که ۱۰۰ میلی گرم فسفاتیدیل سرین، سه بار در روز می‌تواند کاهش شناختی و اختلال مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

۶) ال- تئانین

ال- تئانین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی یافت می‌شود. این می‌تواند عملکرد ذهنی شما را به طور گسترده بهبود بخشد، به ویژه هنگامی که به عنوان مکمل مصرف شود. این ماده معمولاً در چای سبز یافت می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که کافئین عملکرد آن را بهبود می بخشد. ژاپن کشوری با یکی از طولانی‌ترین امیدهای زندگی در جهان است. همچنین کشوری است که میزان مصرف چای سبز در آن زیاد است.  دانشمندان این نظریه را مطرح کرده‌اند که ال- تئانین می‌تواند به طور بالقوه در این امر سهیم باشد.

۷) جینکو بیلوبا

جینکو بیلوبا بخش مهمی از طب سنتی چینی است. دانشمندان ادعا می‌کنند که مکمل‌های جینکو می‌توانند نشانه‌های اختلال شناختی مربوط به سن را کاهش دهند.

۸) جینسینگ

جینسینگ گیاهی است که اغلب در ترکیب با جینکو بیلوبا استفاده می‌شود. این مکمل نیز در  بهبود عملکرد شناختی بسیار مفید است. همچنین ماده خوراکی بسیار سالمی است و در صورت مصرف منظم به عنوان مکمل می تواند بسیار مفید باشد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید