دونالد ترامپ در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد ایران می‌خواست با آمریکا به توافق برسد اما (جان) کری و دیگران نگذاشتند.

به گزارش سلام نو، به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه در گردهمایی انتخاباتی خود در تالسای اوکلاهاما که پس از مدت‌ها وقفه به خاطر شیوع کرونا از سرگرفته شده است، در جمع حامیان به سخنرانی پرداخت.

ترامپ در این گردهمایی بار دیگر مدعی شد اگر او در انتخابات ببازد، کشورش در مشکل قرار خواهد گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد هیلاری کلینتون در قبال توافق با کره جنوبی، مدعی شد ورود چین به سازمان تجارت جهانی به خاطر عملکرد «بایدن خواب‌آلود» بوده است و گفت این بدترین توافق اقتصادی در تاریخ این کشور است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: وقتی آنها به سازمان تجارت جهانی پیوستند اقتصاد آنها که دهه‌ها خطی افقی را می‌پیمود ناگهان همچون موشک سیر صعودی گرفت.

ترامپ ادامه داد: او برای حمله به عراق رای داد و می خواست برای میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی بیمه سلامت فراهم سازد.

وی در ادعایی تکراری که نابودی داعش را محصول عملکرد خود به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا می‌داند، اضافه کرد: تحت مدیریت من، قهرمانان ارتش آمریکا، ابوبکر البغدادی تروریست نخست جهان، قاتل وحشی و سرکده داعش تروریست را از بین برد.

رسانه آلمانی بررسی کرد: روزهای تلخ ترامپ

تهدید ترامپ برای قطع کامل روابط با چین

رئیس جمهوری آمریکا که به دستور وی سردار شهید قاسم سلیمانی ترور شد، با تکرار اهانت به این قهرمان ملی ایران و عرصه مبارزه با تروریسم، این ترور را دستاورد خود دانست.

به گزارش ایرنا، وی با این ادعا که چین و ایران خواستار پیروزی بایدن هستند، افزود: می‌خواهم سریعترین توافق را ایجاد کنم. من یکبار درباره چین این کار را کردم. آنها می‌خواهند من ببازم چرا که در آن صورت صاحب آمریکا خواهند شد.

رئیس جمهوری آمریکا که در طول سه سال گذشته همواره مساله پرداخت بخش اندکی از دارایی ایران در دولت اوباما را مورد انتقاد قرار داده است، این بار هم تکرار کرد: اوباما 150 میلیارد دلار را به خاطر هیچ چیزی به ایران داد.

ترامپ افزود: کار باور نکردنی دیگر پرداخت 1.8 میلیارد دلار پول نقد سبزرنگ به آنها بود. ایران می‌خواست به توافق برسد اما (جان) کری و دیگران به آنها گفتند صبر کنید اگر ترامپ ببازد، شما صاحب آمریکا خواهید شد.

وی ادامه داد: من به آنها گفتم می‌توانیم صبر کنیم اما اگر پیروز شوم شما باید هزینه بیشتری بپردازید اگر بخواهید به توافق برسید. مطمئن باشید. من به آنها گفتم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید