۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
کد خبر: 52025971

سلیقه ها وعادت های غذایی درهمه افراد یکسان نیست. اما  حذف مواد غذایی به این دلیل که آن ها را دوست ندارید یا خوشمزه نیستند، می تواند منجر به مشکلاتی برای سلامتی بدن شود. در زیر به 5 مورد از این عادت های بد اشاره شده است.

2. عدم مصرف آجیل و دانه های مغذی

آجیل و دانه ها، مواد غذایی پر پروتئین هستند که به طور طبیعی حاوی مواد مغذی بسیاری هستند.  توصیه‌ می شود، روزانه غذاهای سالم شامل 150 گرم از آجیل و دانه های مغذی  پرپروتئین مانند گردو مصرف شود. عدم مصرف آجیل و دانه های مغذی منجر به 8.5٪ مرگ و میر ناشی از فشار خون می شود.

3. عدم مصرف غلات سبوس دار

رژیم غذایی سالم شامل خوردن غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای، گندم سیاه و جو و در عین حال محدود کردن مصرف دانه های تصفیه شده مانند برنج، آرد سفید و ماکارونی است. طبق تحقیقات مصرف مقدار کم غلات کامل منجر به 5.9٪ از کل مرگ های ناشی از رژیم غذایی به دلیل مشکلات قلبی، سکته مغزی و دیابت می شود.

4. عدم مصرف میوه

طبق تحقیقات عدم خوردن میوه به میزان کافی منجر به افزایش 7.5٪ مرگ و میر ناشی ازرژیم غذایی و مرگ قلبی می شود. هر روز دو وعده میوه توصیه می شود. هر وعده شامل یک میوه کامل مانند یک موز یا یک فنجان از میوه های دیگر است.

5. عدم مصرف غذاهای دریایی

غذاهای دریایی سرشار از چربی های امگا 3 هستند که برای قلب و مغز مفید می باشند. عدم خوردن غذاهای دریایی کافی منجر به 7.8٪ مرگ و میر ناشی ازعوامل قلبی متابولیک می باشد. برای همه افراد، حدود 240 گرم غذاهای دریایی در هفته توصیه می شود.

1. عدم مصرف سبزیجات به میزان کافی

مصرف روزانه 2 لیوان سبزیجات یکی از موارد ضروری در یک رژیم غذایی سالم است. عدم خوردن سبزیجات به میزان کافی منجر به 7.6٪ مرگ ناشی از رژیم غذایی، مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 در سال های گذشته شد. به طور کلی، دلایل فوت مرتبط با رژیم غذایی در مردان بیشتر از زنان است. محققان می گویند، این با عادات غذایی ناسالم در مردان مرتبط  است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید