محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون روز گذشته یکشنبه 25 خرداد 1399 در سن 90 سالگی در بیمارستان آتیه تهران بر اثر نارسایی کلیوی چشم از جهان فروبست، وی سابقه بازی در فیلم و سریال های شاخصی نظیر : «هزاردستان»، «سربداران»، «افسانه سلطان و شبان»، «دایی جان ناپلئون»، «دلشدگان»، «مادر»، »کفش های میرزا نوروز»، «برزخی ها»، «پدر سالار» و ... را در کارنامه هنری خود داشت.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : به مناسبت درگذشت محمد علی کشاورز، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون، هنرمندان و همکاران وی به انتشار پیام های تسلیتی در صفحات مجازی خود پرداختند و با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کردند، به همین مناسبت خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری سلام نو به بررسی صفحات مجازی تعدادی از این هنرمندان از قبیل : شهاب حسینی، رضا کیانیان، پرستو گلستانی، کامبیز دیرباز و الهام حمیدی پرداخته که در ادامه خواهید خواند.

محمد علی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون عصر دیروز یکشنبه مورخه 25 خرداد 1399 در سن 90 سالگی در بیمارستان آتیه تهران بر اثر نارسایی کلیوی، پس از مدتی مبارزه با بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت، این بازیگر ارزشمند سینما و تلویزیون در تاریخ  26 فروردین 1309 در خانواده ای اصالتاً گرجی تبار در محله سیچان شهر اصفهان چشم به جهان گشود.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در بیش از نیم قرن فعالیت هنری خود در سینما، تلویزیون و تئاتر در فیلم سریال های شاخصی نظیر :«هزاردستان»، «پدر سالار»، «دایی‌جان ناپلئون»، «افسانه سلطان و شبان»، «سربداران»، «رگبار»، «برزخی‌ها»، «کمال الملک»، «کفش های میرزا نوروز»، «جعفر خان از فرنگ برگشته»، «مادر»، «زیر درختان زیتون»، «دلشدگان»، «آتش بدون دود»، «رسم شیدایی»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما» و... به ایفای نقش پرداخته و با کارگردانان مطرحی نظیر علی حاتمی، بهرام بیضایی، ابراهیم گلستان، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی، نادر ابراهیمی، ایرج قادری، محسن مخلباف، حسن فتحی، اکبر خواجویی، داریوش فرهنگ و ... همکاری داشته است.

از محمدعلی کشاورز، داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و علی نصیریان که به پنج تن سینمای ایران شهرت داشتند، تنها علی نصیریان در قید حیات است، از این گروه که اکثراً از تئاتر وارد عرصه تصویر شدند به عنوان نسل دوم بازیگران سینمای ایران یاد می شود.

بیشتر بخوانید :

از طلوع تا غروب با «محمدعلی کشاورز» / خداحافظ پدر سالار سینمای ایران

واکنش هنرمندان به درگذشت علی ابولحسنی بازیگر سینما و تلویزیون

واکنش هنرمندان در فضای مجازی به مناسبت درگذشت «صدیقه کیانفر» + عکس

1- شهاب حسینی

شهاب حسینی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون که در سال گذشته با دو فیلم «شین» و «آن شب» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حاضر بود و به تازگی فیلم «طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی را به پایان رسانده است، با انتشار پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون واکنش نشان داد و با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی نمود، وی در متن این پست نوشته است :

محمد علی کشاورز نامی است که برای کسانی که جستجو گر هنر بازیگری در اعماق معنای آن هستند، تکرار نشدنی مینماید. نقش و نگار بازی های عمیق و درخشان او بر دل ما حک شده.

از شعبان هزار دستان تا پدر سالار و حتی حضور قدرتمند و مطمئن او در برابر آنتونی کویین فقید در کاروانها و ده ها نقش آفرینی جذاب دیگر

غبطه میخورم به دوستانی که تجربه حضور در کنار محمد علی کشاورز را داشتند و افسوس عمیق برای خود که چنین شانسی در حیات حرفه ای خود نداشتم.

روحش شاد و آرام، جایگاهش رفیع، ماوایش آغوش امن الهی و یادش همواره گرامی باد.

همراه با تسلیت و آرزوی صبر و اجر اهل صبر برای خانواده گرامی ایشان ...

سید شهاب الدین حسینی.

2- رضا کیانیان

رضا کیانیان بازیگر 68 ساله سینما و تلویزیون که سال گذشته فیلم «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی زاده را بر روی سینما داشت و این روزها بسیار گزیده کار شده، در پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این هنرمند فقید سینما و تلویزیون واکنش نشان داد، وی در متن این پست نوشته است :

تسلیت.....تسلیت... تسلیت.. تسلیت.

بازهم مرک.... استاد محمد علی کشاورز به جهانی دیگر پرواز کرد. تسلیت به دنیای تئاتر. تسلیت به دنیای سینما و تسلیت به دنیای تلویزیون. و به ما...... فرزندان دنیای نمایش

3- پرستو گلستانی

پرستو گلستانی بازیگر سینما و تلویزیون که در سریال «پدر سالار» و «وکلای جوان» و ... با مرحوم محمد علی کشاورز همکاری داشته است با انتشار پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون واکنش نداد و با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی نمود، وی در متن این پست نوشته است :

خداحافظ آقا جون پدر سالار مهربان وعزیزم

تا همیشه در قلب ما هستید

استاد محمدعلی کشاورز

4- کامبیز دیرباز

کامبیز دیرباز بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون که در سال گذشته با فیلم «خروج» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حاضر بود و به تازگی سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی را به پایان رسانده است، با انتشار پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون واکنش نشان داد و با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی نمود، وی در متن این پست نوشته است :

جناب استاد محمدعلی کشاورز

جای شما تا ابد خالی خواهد ماند...

،

روحش شاد و مسیرش سبز

5- الهام حمیدی

الهام حمیدی بازیگر 42 ساله سینما و تلویزیون که در سالیان اخیر بسیار گزیده کار شده، در پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این هنرمند فقید سینما و تلویزیون واکنش نشان داد، وی در متن این پست نوشته است :

استاد عزیزم، یاد و خاطره ی لحظاتی که در کنار شما گذراندم را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد، و قطعا برای من یک اسطوره بزرگ خواهید بود

روحت در آرامش ابدی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید