علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون عکس جدیدی از او ‌در کنار دو پسرش در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

عکس جدید علی نصیریان در کنار پسرانش

به گزارش سلام نو، علی نصیریان متولد ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

دیپلمه هنرستان هنرپیشگی که با الگوی درسی کنسرواتوار هنرهای دراماتیک پاریس در ایران دایر شده بود می باشد و نشان درجه یک هنری معادل دکترا را دارد.

علی نصیریان در میدان شاهپور کوچه مهدی خان در تهران بدنیا آمد.

سال ۱۳۲۹ در ۱۶ سالگی همزمان با دبیرستان به کلاس جامعه باربد رفت و در آنجا موسیقی، تئاتر و ادبیات فرا گرفت سپس در کلاس های تئاتر سعدی حضور یافت.

بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تئاتر سعدی بسته شد و نصیریان مجبور بود به هنرستان هنرپیشگی برود، جایی که طب الگوی کنسرواتوار هنرهای پاریس اداره می شد.

بعد از ۳ سال تحصیل در سال ۱۳۳۵ در ۲۲ سالگی اولین نمایشنامه اش را نوشت.

در سال ۱۳۳۶ در اداره هنرهای دراماتیک وزارت فرهنگ هنر شاهنشاهی استخدام و سپس با شاهین سرکیسیان آشنا شد که نقطه عطفی در زندگی هنری اش بود.

نصیریان بعد از ورود به وزارت فرهنگ بعنوان سرپرست شش گروه تئاتری نزدیک به ۵۰ تئاتر نمایشی برای تلویزیون ساخت که حتی برای اجرا به پاریس نیز دعوت شدند.

سال ۱۳۴۲ در ۲۷ سالگی یک بورسه مطالعه تئاتر در کشور آمریکا را دریافت کرد و توانست به مدت شش ماه آنجا تحصیل کند و یاد بگیرد.

در سال ۱۳۴۸ وقتی ۳۳ ساله بود با فیلم «گاو» داریوش مهرجویی در کنار عزت الله انتظامی و جمشید مشایخی اولین تجربه اش جلوی دوربین را بدست آورد.

استاد علی نصیریان سال ۱۳۳۶ در ۲۱ الگی همزمان با استخدام با فاطمه بیات همسرش ازدواج گرد، این ازدواج بصورت سنتی و با معرفی یکی از اقوام انجام شد

ثمره این ازدواج سه پسر بنام های «برمک» ، «باربد» و «بابک» می باشد که همگی خارج از کشور زندگی می کنند و همسرشم سال ۹۷ دار فانی را وداع گفت.

نصیریان

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید