رییس جمهور از شرایط قرمز کرونا در در پنج استان کشور خبر داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  رییس جمهوری گفت: در زمینه مبارزه با بیماری کرونا در اکثر استان‌ها به شرایط مهار رسیدیم اما در پنج استان کشور در شرایط قرمز قرار داریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت اظهار داشت: در این ایام در سه جبهه استکبار، کرونا و بیکاری در حال مبارزه هستیم یعنی هم مبارزه با بیماری و هم مبارزه با بیکاری داریم.

وی افزود: در زمینه مبارزه با این بیماری در اکثر استان‌ها شرایط ، شرایط مهار این بیماری است اما متاسفانه در ۵ استان امروز در شرایط قرمز هستیم و باید این دوره را بگذرانیم. در عین حال ممکن است بعد از گذراندن دوره پیک در این ۵ استان چند استان دیگر هم در نوبت پیک باشند.

رییس جمهوری گفت: بنابراین هم کرونا باقی است که مردم باید مساعدت و همراهی کنند و هم مسیر پیک را ما از بعضی از استان‌ها از سر گذراندیم . همانطور که در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کردم و وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد در کشور تا امروز موج دوم نداریم و آنچه هست موج اول است.

روحانی خاطرنشان کرد: موج اول پیک بیماری در بعضی از استان‌ها در ایام اسفند، فروردین و اردیبهشت بوده  و برخی استان‌ها در خرداد است و احتمال دارد که بعد از گذراندن پیک در این ۵ استان، استان‌های دیگری هم در تیرماه در پیک قرار بگیرند بنابراین مردم باید مراقبت خود را انجام دهند.

رییس جمهوری گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت و درمان دستورالعمل های لازم برای همه مشاغل تدوین و ابلاغ کرده است و در اختیار مردم است و ما هر گشایشی که برای مبارزه با بیکاری و معیشت مردم انجام می دهیم باید به بیماری هم توجه داشته باشیم و همه دستورالعمل‌ها را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که پیش بینی می‌کردیم این بود که در سال ۹۸ علیرغم فشارهای فراوانی که در سال ۹۷ براثر تحریم‌های شدید وارد شده بود، شرایط بحرانی‌تر و سخت‌تری داشته باشیم، اما مجاهدت بزرگی که مردم و همه مسوولین با همراهی و همکاری قوا و ارکان کشور و هدایت‌های رهبری انجام دادند، خوشبختانه در پایان ۹۸ علیرغم این که با این ویروس مواجه شدیم آمار و ارقام اقتصادی نشان داد که توانستیم در برابر توطئه بزرگی که علیه کشور طراحی کردند تا مردم و اقتصاد را به زانو درآورند، ناموفق بودند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید