۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 51407405

پروفسور سمیعی  یکی از بهترین و حرفه ای ترین جراحان مغز و اعصاب در کل دنیا شناخته شده است. پروفسور سمیعی از مخترعین موفق روش جدید و نوین در جراحی مغز می باشد و خدمت های بسیاری در این راه انجام داده و افتخارات زیادی را در این راه کسب کرده است.

زندگی شخصی پروفسور مجید سمیعی

پروفسور مجید سمیعی در روز 29 خرداد سال 1316 در خانواده ای فرهیخته که اصالتاً رشتی بودند به دنیا آمد. خانواده سمیعی پس از مدتی از تهران به رشت (محله تلفنخانه) بازگشتند و مجید سمیعی پس از پایان دوره ابتدایی، دوره متوسطه خود را در دبیرستان شاهپور رشت پشت سر گذاشت. پروفسور سمیعی در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرد که در سن یازده سالگی متوجه علاقه ی خود به جراحی مغز واعصاب شده سپس در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ در شهر ماینتس در رشته‌های زیست‌شناسی و پزشکی شروع به تحصیل نمود. جالب است بدانید که مجید سمیعی به دلیل موفقیت های علمی در دوران تحصیلات پزشکی و کسب حداکثر نمره ممکن در امتحانات پایان دوره، جایزه ویژه وزارت علوم وقت ایران برای دانشجویان ممتاز مقیم اروپا را از آن خود کرده بود. وی در سال 1961 با دختر عموی خود مهشید سمیعی ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند به نام های امیر (جراح مغز و اعصاب) و امیره (تحصیل کرده رشته اقتصاد) هستند.

شهرت پروفسور سمیعی

پروفسور سمیعی  از افراد مشهور در جراحی مغز و اعصاب به شمار می رود. او نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان به شهرت رسیده است و همچنین رئیس مرکز علوم و اعصاب در آلمان را عهده دار است . وبه عنوان نخستین پایه گذار روش نوین جراحی قاعده ی جمجمه شناخته شده است.

تاکنون این جمله را شنیده اید که همه چیز را با پول نمی توان خرید  اما این جمله برای برخی فقط در حد حرف است و شعار! این روزها در بین برخی افراد پول به اندازه ای مهم است که پولدار بودن افراد را نشانه ی شخصیت  می دانند. گاهی لازم است برای رسیدن به اوج انسانیت و  به آن چیزی که می خواهیم از پول بگذریم تا هم دنیای خود را آباد کنیم و هم آخرتمان را.

داستانی از پروفسور سمیعی

حرکت بسیار شگفت انگیزپروفسور مجید سمیعی برای بیمار ایرانی قابل تحسین است. پنج شش سال پیش، خانم رضا دچار درد و مشکل عجیبی شد. وقتی به بیمارستان مراجعه کرد، جواب معاینات و آزمایش پزشکان خیلی بد بود. رضا  سال 67 در جبهه چشمانش مورد اصابت ترکش قرار گرفتند و نابینا شد.ده بیست سالیست که ازدواج کرده است .

به پیشنهاد یکی از دکترها، مدارک رو برای پروفسور سمیعی که خارج از ایران بود، ایمیل کردند. در کنار مدارک پزشکی، آقای دکتر توضیحی هم از وضعیت خانوادگی بیمار و این که شوهر وی جانباز نابیناست، نوشت.پروفسور سمیعی پذیرفت که همسر رضا را عمل کند.

روز عمل، رضا که تحمل چنین مسئله ای نداشت، همراه خانمش به بیمارستان نرفت.کادر پزشکی و اتاق عمل آماده شدند.بیمار را که به اتاق عمل آوردند، پروفسور سمیعی مکثی کرد. از کادر پزشکی سراغ همسر بیمار یعنی آقا رضا را گرفت که به ایشان توضیح دادند به دلیل اینکه احتمال خطر برای همسرش هست، تحمل نداشته و نیامده است.

پروفسور سمیعی، در اقدامی عجیب گفت: "تا همسر ایشان نیاید، من عمل را شروع نمی کنم."

بالاجبار با رضا تماس گرفتند که با آژانس خودش را به بیمارستان رساند. وقتی رضا وارد بیمارستان شد، پروفسور سمیعی جلو رفت و پس از روبوسی با او گفت:

"من فقط خواستم تو را ببینم تا بهت بگم "کاری که تو و امثال تو برای کشور انجام دادید، از کارهای من خیلی با ارزش تر و بزرگتره."

و همسر رضا را بدون اخذ ریالی، عمل کرد که به لطف خدا و معجزه علم و عمل پروفسور سمیعی، خوب شد و همچنان در کنار خانواده خوش می گذراند.

ای کاش روز به روز شاهد اقدامات عجیب و خیر خواهانه ی افرادی همچون پرفسور سمیعی ها باشیم  و این را بدانیم که درخواستهای مردم از شما، از نعمتهای الهی است و نباید از این نعمتها ملول و خسته شویم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید