با گشتی در بازارهای رنگارنگ کرابی، سوغاتی‌هایی را پیدا کنید که خاطرات سفرتان را زنده نگه دارند.

گشتی در بازارهای رنگارنگ کرابی / از جنوب تایلند سوغاتی چی بخریم؟

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است کرابی، شهر ساحلی رویایی در جنوب تایلند، با طبیعت بکر، سواحل شنی سفید و بازارهای رنگارنگ، مقصدی ایده‌آل برای سفر و خرید سوغاتی است.

در این بازارها می‌توانید طیف وسیعی از محصولات سنتی، صنایع دستی و خوراکی‌های محلی را پیدا کنید که هر کدام یادگاری ارزشمند از سفر به این سرزمین لبخند خواهند بود.

پارچه‌های باتیک، رنگ‌های شاد و طرح‌های بی‌نظیر

پارچه‌های باتیک کرابی با رنگ‌های جذاب و طرح‌های بی‌نظیر، شهرت زیادی در بین گردشگران دارند. هنرمندان تایلندی این پارچه‌ها را با الهام از طبیعت و زندگی زیر دریا، تماما با دست رنگ‌آمیزی می‌کنند.

پیراهن، سارونگ، دامن و کیف‌های باتیک، نمونه‌ای از سوغاتی‌های محبوبی هستند که می‌توانید از بازارهای کرابی خریداری کنید.

صدف‌ها، هدیه‌ای از دریا

در نواحی ساحلی کرابی، تولید محصولات مختلف از صدف‌ها رواج زیادی دارد. انواع زیورآلات، گوشواره، گردنبند، لوستر، قاب عکس و... با صدف‌های دریایی تزیین یا ساخته می‌شوند و می‌توانند سوغاتی‌های زیبایی برای دوستان و عزیزانتان باشند.

طعم تایلند در سس‌ها، ادویه‌ها و سبزیجات معطر

آشپزی تایلند به خاطر استفاده از سس‌ها، ادویه‌ها و سبزیجات معطر محلی شهرت جهانی دارد. اگر دوست دارید طعمی از تایلند را به خانه ببرید، می‌توانید این ادویه‌ها و سبزیجات معطر را در بازارچه‌های کرابی به عنوان سوغات خریداری کنید.

فیل، سمبل تایلند در قالب سوغاتی

فیل یکی از سمبل‌های کشور تایلند است و در بازارهای کرابی، تنوع زیادی از محصولات با طرح فیل پیدا خواهید کرد. نقاشی، وسایل تزیینی، منبت‌کاری و حتی کیف‌های ورزشی با طرح فیل، از جمله این سوغاتی‌ها هستند.

گشتی در بازارهای رنگارنگ کرابی / از جنوب تایلند سوغاتی چی بخریم؟

ابریشم تایلندی، لطافتی که از دستان هنرمندان تراوش می‌کند

تایلند به ابریشم شهرت دارد و بسیاری از گردشگران این کشور، حتما پارچه یا محصولات ابریشمی به عنوان سوغات می‌خرند. شال‌های رنگارنگ، کیف، کمربند و پارچه، از جمله سوغاتی‌های ابریشمی هستند که می‌توانید در کرابی پیدا کنید.

محصولات اسپا، هدیه‌ای برای آرامش و سلامتی

سفر به تایلند بدون سر زدن به مراکز اسپا و ماساژ، کامل نیست. حتی می‌توانید محصولات مرتبط با اسپا را از تایلند بخرید و به خانه ببرید. روغن نارگیل، شمع‌های معطر و روغن‌های ماساژ تهیه شده از گیاهان بومی، از جمله این محصولات هستند.

زیورآلات دست‌ساز، یادگاری از هنر و خلاقیت

زیورآلات دست‌ساز با طرح‌های سنتی، سوغاتی‌های زیبایی هستند که می‌توانید از کرابی بخرید. این زیورآلات، نشانی از فرهنگ و سبک زندگی تایلند هستند و می‌توانند هدیه‌ای ارزشمند برای دوستان و عزیزانتان باشند.

سفال و سرامیک، ظروفی با طرح و نقش‌های بومی

اشیای سفالی و سرامیکی در بازارهای صنایع دستی کرابی با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسند. طرح و نقش این ظروف و اشیا، با الهام از فرهنگ بومی و طبیعت اطراف طراحی می‌شود و کار دست هنرمندان تایلندی است.

نکاتی برای خرید سوغات در کرابی

  • هنگام خرید سوغات، حتما چانه بزنید.
  • از خرید محصولات تقلبی خودداری کنید.
  • به قوانین ورود و خروج مواد غذایی و محصولات گیاهی توجه کنید.
  • از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

گشتی در بازارهای رنگارنگ کرابی / از جنوب تایلند سوغاتی چی بخریم؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید