طبق اعلام ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه، چهار تن از خدمه هواپیمای نیروی هوایی آمریکا، در جریان عملیات فرود در پایگاه هوایی التاجی در شمال بغداد زخمی شدند.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که چهار خدمه هواپیمای نیروی هوایی آمریکا در سانحه ای که در جریان عملیات فرود در پایگاه هوایی التاجی در شمال بغداد رخ داد، زخمی شدند.

سرهنگ «مایلز کاگینز» سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی مستقر در عراق با اعلام این خبر افزود که حوالی ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه دوشنبه شب به وقت عراق، یک فروند هواپیمای  C-۱۳۰ آمریکا در پایگاه هوایی التاجی در بغداد فرود آمد که در حال عبور از باند به دیوار فرودگاه برخورد کرد که منجر به آتش سوزی و خسارت به هواپیما شد.

وی اظهار کرد که در این حادثه چهار نفر از خدمه هواپیما مجروح شدند و اکنون در بیمارستان پایگاه التاجی تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی ائتلاف مزبور افزود: تیم آتش نشانی و امداد و نجات فرودگاه طی ۴ دقیقه به محل حادثه رسیدند و آتش را خاموش و به تخلیه هواپیما کمک کردند.

کاگینز گفت که علت وقوع این سانحه در دست بررسی است.

در همین حال یک منبع امنیتی در بغداد پایتخت عراق دوشنبه شب به وبگاه «شفق نیوز» گفت که هواپیمای نظامی آمریکا هنگام فرود در پایگاه التاجی عراق به دلیل نقص فنی دچار سانحه شده است.

به گفته وی،  هواپیمای ۱۳۰- c متعلق به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در نتیجه فرود اضطراری در پایگاه هوایی التاجی به علت نتیجه نقص فنی به قطعات بتونی انتهای باند فرودگاه برخورد کرد.

وی افزود: آتش نشانان عراقی پس از آتش گرفتن دو موتور هواپیما، بدون تلفات آتش سوزی ناشی از حادثه را خاموش کردند.

پایگاه هوایی التاجی در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد واقع است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید