اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان خواستار بررسی جدی حادثه آتش گرفتن خودرو حامل مهاجران در یزد شد.

به گزارش سلام نو و به نقل از ایرنا،«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به خبرنگاران گفت که محمداشرف غنی در نشست شورای وزیران خواستار پیگیری جدی رویداد آتش‌گرفتن خودرو حامل شهروندان افغان از طریق مراجع دیپلماتیک دو کشور شد.

حامد کرزی رییس جمهوری سابق افغانستان نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته که با اطلاع از حادثه یزد در ایران، برای مهاجران افغان متأسف است.

وی اضافه کرده است که چند هفته پیش نیز شاهد غرق شدن شماری از هموطنان مان در منطقه مرزی میان افغانستان و ایران بودیم. این حوادث اسفبار به شدت مایه نگرانی شده است.

کرزی گفته است از آن جایی که ملت‌های با هم برادر افغانستان و ایران در طول تاریخ در فضای حسن همجواری برادروار زندگی کرده‌اند؛ از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد تا در مورد چگونگی وقوع این حوادث که باعث ایجاد سوءتفاهم بین دو ملت برادر می‌گردد، تحقیقات و بررسی‌های همه جانبه انجام شود.

وی همچنین خواست که نتایج بررسی این رویداد به اطلاع مردم افغانستان برسد و تلاش شود که در آینده از تکرار چنین حوادثی جلوگیری صورت گیرد.

چند روز پیش خودرو حامل شماری از مهاجران غیرقانونی افغان در یزد ایران به دنبال بی توجهی به هشدار و ایست نیروی انتظامی، هدف گلوله قرار گرفت که خودرو پس از برخورد با حفاظ کنار جاده آتش گرفت و هفت پناهجوی افغان در آن کشته و زخمی شدند.

مقامات ایران و افغانستان گفته‌اند که حادثه را پیگیری و عدالت در حق عاملان این رویداد را اجرا خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید