برای یافتن ویدیوهایی که نشان می دهند بدن انسان چقدرشگفت انگیز و باورنکردنی است، فقط باید یک جستجوی سریع در YouTube انجام دهید. از سیستم های بسیار بزرگ گرفته تا بسیار کوچک، بدن ما بسیار پیچیده و در عین حال بسیار مستحکم است.

به همین دلیل است که تمایل نداریم نگران چیزهای مضری باشیم که به ما آسیب می رسانند.  زیرا بدن راهی برای کنار آمدن پیدا می کند و تا زمان بد شدن آن خیلی احساس تغییر در زندگی نمی کنیم. چه بیش از حد غذا بخورید، بنوشید و چه خواب کافی نداشته باشید، بدن شما از طریق چالش ها راهی برای قدرت پیدا می کند. به نوعی، باعث صرفه جویی در وقت زیادی می شود اما وقت آن است که یاد بگیرید همیشه این طرز فکر و روش زندگی درست نیست.

احساس غلط آسایش

بدن در توزیع چربی بسیار باهوش است. این درست است که ما تا زمانی که چاق نباشیم، فشار زیادی احساس نمی کنیم، زیرا بدن ما چربی ها را از اندام های حیاتی دور نگه می دارد. در حقیقت، ذخیره چربی در جاهایی انجام می شود که فعالیت زیادی در آن رخ ندهد ، بنابراین به ما این امکان را می دهد که آزادانه به اطراف حرکت کنیم. نگاهی به یک گربه یا سگ چاق بیندازید، آن ها به سختی می توانند راه بروند.

از طرف دیگر، چربی ها روی ران، بازو و باسن ها ذخیره می شوند. مخازن ذخیره چربی از بیشترین قسمت های بدن ما یعنی اندام های حیاتی و بازوها به مقدار زیادی فاصله دارند. با این وجود، قلب باید بیشتر کار کند تا اندام هایی که وزنه شده اند را حرکت دهد. بنابراین شما به سادگی با حرکت در اطراف می توانید بر قلب و ریه های خود فشار وارد می کنید. نشستن هنوز احساس راحتی کاذب به شما می دهد. شما از عادت ناسالم خود شوکه خواهید شد وقتی که برای اتوبوس می دویدید و می فهمید خیلی سالم نیستید.

سازگاری با سوءاستفاده

بدن انسان در برخورد با سوءاستفاده بسیار ماهر است. ما تمایل نداریم که آخر هفته درباره نوشیدن کمتر و یا ورزش بیشتر فکر کنیم. اما بدن قادر است اثرات نوشیدنی های مضر را در سیستم کمتر کند. با گذشت زمان ما اعتقاد داریم مقاومت در برابر نوشیدنی ایجاد کرده ایم. اما، اینطور نیست. به طور عمده کبد و کلیه ما، با افزایش مقدار نوشیدنی مقابله می کنند. بنابراین در نهایت، شما بیشتر خواهید نوشید، اما تأثیرآن نوشیدنی مضر را یک بار احساس می کنید. توسعه مهارت های زندگی و توانایی های شناختی به شما کمک می کنند تا آرامش را درزندگی خود به دست آورید.

به این دلیل که بدن به ما کمک می کند تا از لحاظ جسمی با آسیب هایی که با آن ها روبرو می شویم مقابله کنیم، به این معنی نیست که سرانجام به سراغ ما  نخواهند آمد. از بدن شگفت انگیز خود بیشتر مراقب کنید و اجازه ندهید که اسلحه خود را انتخاب کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید