درمان آرتروز به طور طبیعی می تواند به کاهش علائم، درد و معالجه بیماری در مراحل اولیه کمک کند. با این حال، در شرایط شدید یا مزمن آرتروز، لازم است که به پزشک معالج مراجعه شود، در غیر این صورت، بیماری باعث آسیب دائمی و پیشرفت به قسمت های دیگر می شود. روش های درمانی زیر علاوه بر درمان آرتروز و درد مفاصل به بهبود توانایی های جسمی و روحی روزمره نیز کمک می کنند.

1. مدیریت رژیم غذایی سالم

·        غذاهای غنی از گوگرد، مارچوبه، کلم، سیر و پیاز.

·        غذاهای آنتی اکسیدانی، جوانه بروکسل، کلم بروکلی، هویج، اسفناج، فلفل قرمز و سبز.

·        میوه های سرشار از ویتامین، آووکادو، انواع توت ها، خربزه، آناناس.

·        چای های گیاهی، سیر، زردچوبه و دارچین بسیار توصیه می شود. اینها دارای خواص ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند.

این غذاها در بازسازی بافت های آسیب دیده، مهار یا کاهش التهاب و کاهش درد همراه با آرتریت کمک می کنند. از طرف دیگر، این غذاها به کاهش وزن، بهبود سیستم ایمنی بدن و سلامت کلی کمک کرده و می توانند درمان  بیماری را سهولت بخشند.

2. استفاده ازمواد مغذی ضروری برای مدیریت آرتروز

ویتامین D

ویتامین D یکی از مواد مغذی اساسی است که به جذب کلسیم و ساخت استخوان های قوی کمک می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با آرتروز از درون تنظیم می کند.

ویتامین D همچنین برای حرکت ماهیچه ها، مبارزه با التهاب و غنی سازی اعصاب بسیار حیاتی است. خورشید و ماست بهترین منابع ویتامین D هستند.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش التهاب و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. این اسیدهای چرب ضروری باعث افزایش جریان خون، کاهش درد مفاصل، التهاب، حساسیت، تورم و ناراحتی در مفاصل و زانوها می شوند. غذاهای دریایی منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

3. آب درمانی گرم

آب درمانی گرم اندازه رگ های خونی را تنظیم می کند. این به نوبه خود جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی ضروری را برای ترمیم بافت های آسیب دیده افزایش می دهد. همچنین سفتی را کاهش داده و آرامش بیشتری به مفاصل و عضلات می بخشد.

4. ماساژ

آرتروز می تواند تحرک را محدود کرده و باعث درد شدید شود. ماساژ منظم می تواند باعث تسکین درد، بهبود جریان خون، افزایش انعطاف پذیری و تقویت مفاصل و ماهیچه ها شود. علاوه بر این، ماساژ به عنوان مهار کننده هورمون استرس و تقویت سطح سروتونین، باعث بهبود خلق و خو می شود.

پیاده روی یا شنا نیز سایر تمرینات بدنی هستند که می توانند در درمان آرتروز کمک کنند. به این روال آسان پیش بروید یا تحت راهنمایی یک متخصص کار کنید. این تمرینات ساده می تواند باعث کاهش چربی، بهبود هماهنگی، خلق و خو و کیفیت زندگی نیز شوند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید