استرس، آلودگی، عادات غذایی نامناسب، شیوه زندگی ناسالم، عدم مراقبت و استعمال سیگار باعث بروز بسیاری از مشکلات مو از جمله نازک شدن مو می شوند. پیروی از این نکات ساده می تواند به شما در داشتن موهای سالم و طبیعی کمک کند.

1. یک رژیم متعادل را دنبال کنید

استفاده از یک رژیم متعادل سرشار از پروتئین، چربی، کربوهیدرات و مواد معدنی برای دستیابی به موهای سالم بسیار مهم است. مصرف تخم مرغ در رژیم غذایی شما باعث شگفتی هایی برای موهایتان خواهد شد، زیرا این منبع غنی از پروتئین و بیوتین است. پروتئین رشد مو را تقویت می کند و بیوتین موهای شما را از آسیب محافظت می کند.

خوردن انواع توت ها که سرشار از ویتامین C هستند به تقویت مو کمک می کند. همچنین می توانید به طور مرتب آووکادو بخورید، زیرا آووکادو منبع غنی ویتامین E است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

2. هیدراته بمانید

مو از پروتئین و آب تشکیل شده است. درست همانطور که گیاهان برای رشد به آب احتیاج دارند، موها نیز برای رشد و سالم ماندن به آب احتیاج دارند. نوشیدن روزانه دو تا سه لیتر آب به رشد مو کمک می کند. کم آبی یا خشکی در بدن می تواند منجر به مشکلات مو از جمله ریزش مو و طاسی شود. اگر موهای خود را بیش از حد در معرض عناصر گرمایشی قرار دهید، این می تواند موهای شما را خشک نماید.

3. برای داشتن موهای سالم مراقبه کنید

تمرین منظم یوگا و مراقبه باعث تقویت سلامت موها می شود. ریزش مو به طور کلی به دلیل استرس و اضطراب اتفاق می افتد. یوگا و مراقبه با بهبود گردش خون، پوست سر را تحریک کرده و به افزایش میزان اکسیژن به پوست سر و کاهش سطح استرس کمک می کنند. تمرینات تنفس همچنین می توانند به سم زدایی بدن و بهبود گردش خون کمک کرده تا از ریزش مو جلوگیری کنند.

4. خوب بخوابید

خواب ناکافی منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی، از جمله سیستم ایمنی ضعیف، بیماری پوستی و مو می شود. خواب مناسب برای سنتز پروتئین است که وظیفه سلامت مو را بر عهده دارد. در هنگام خواب، بدن هورمونی به نام ملاتونین ترشح می کند که مسئول رشد مو است. خواب ناکافی شبانه منجر به کاهش ملاتونین و ریزش مو یا طاسی می شود. کمبود خواب همچنین منجر به افزایش استرس می شود که دلیل اصلی نازک شدن موهاست. بنابراین، مهم است که هر روز 6 تا 8 ساعت بخوابید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید