هادی پاکزاد شاعر، آهنگساز، خواننده ۳۳ ساله ایرانی در ۳ دی ۱۳۶۱ در خانواده ای فرهنگی در شهر مشهد چشم به جهان گشود و در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۵، در منزل شخصی اش در خیابان هاشمی شهر مشهد بر اثر استفاده بیش از حد قرص آرام بخش خودکشی کرد و به دیار باقی شتافت.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | افروز محرابی : ششم خرداد ماه مصادف با سالروز درگذشت هادی پاکزاد آهنگساز و خواننده جوان ایرانی است و به همین مناسبت خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سلام نو به بررسی زندگی این هنرمند فقید از طلوع تا غروب پرداخته است که در ادامه خواهید خواند.

این خواننده فقید همانند هنرمندان سرشناس دیگری نظیر: مرتضی پاشایی، بهنام صفوی، ناصر عبداللهی درجوانی و در اوج شهرت چشم از این دنیای فانی فرو بست، هرچند که درگذشت هادی پاکزاد با سه هنرمند دیگر که بر اثر بیماری به دیار باقی شتافتند تفاوت هایی دارد، اما نقطه اشتراک این چهار خواننده ترک دنیا در اوج محبوبیت و مشهوریت است.

با هادی پاکزاد ؛ از سرزمین وحشت تا تاریکی

هادی پاکزاد شاعر، آهنگساز و خواننده ۳۳ ساله سبک موسیقی آلترنتیو راک فقید ایرانی در تاریخ ۳ دی ۱۳۶۱ در شهر مشهد چشم به جهان گشود، وی پس از فارغ التحصیلی درمقطع کارشناسی در رشته عمران از دانشگاه فردوسی مشهد به دلیل علاقه شدیدش به موسیقی، وارد عرصه موسیقی شد، وی برای رسیدن به آرزوی دیرینه اش به کلاس های موسیقی رفت و زیر نظر اساتیدی نظیر کیوان علایی و ناصر توفیقی به کسب دانش موسیقی پرداخت.

وی پس از آموزش موسیقی زیر نظر اساتیدش، در سال ۷۹ یکی از اتاق های منزلشان را به صورت استودیو درآورد و به فعالیت در آن مکان پرداخت و در همان سال اولین آلبوم خود را با کمک برخی از دوستان موسیقی اش با نام «سرزمین وحشت»(fear land) را تولید و در سایت های موسیقی عرضه کرد، نکته قابل توجه این آلبوم این بود که تمامی ترانه های این آلبوم توسط خود او سروده شده بود.

هادی پاکزاد که در سبک راک آلترناتیو به فعالیت می پرداخت، او از اولین افرادی بود که در ایران به انتشار آهنگ هایی در این سبک فعالیت داشت و به عبارت دیگر وی مبدع این سبک از موسیقی در کشور محسوب می شود، سبکی که به عنوان موسیقی آلترناتیو هم در عرصه موسیقی شهرت دارد، این سبک موسیقی از اواسط دهه ۸۰ با تاثیر از موسیقی پانک راک تشکیل شد که به نوعی موسیقی مدرن به حساب می آید.

با هادی پاکزاد ؛ از سرزمین وحشت تا تاریکی

هادی پاکزاد که در سال ۱۳۸۰ به صورت حرفه ای وارد عرصه موسیقی شد، با توجه به فعالیت در سبکی جدید و ناشناخته، توانست در مدت زمان کوتاهی موفق به جذب طرفداران بیشماری شود و پس از انتشار آلبوم «سرزمین وحشت» برای اولین بار در دی ماه ۱۳۸۲ بر روی سن آمفی تئاتر سیمرغ در مشهد رفت و برای علاقمندان خود به اجرای زنده پرداخت.

وی یکسال پس از اولین اجرای زنده خود در مشهد در بهمن ۱۳۸۳ دست به ساخت کلیپ آهنگ «در یاد» به کارگردانی جواد جلالی زد و پخش آن از شبکه PMC که در آن سالها موزیک ویدئو خوانندگان بسیار مطرح را پخش می کرد، موجب شد تا نام هادی پاکزاد بر روی زبان ها بیفتد و مردم فارسی زبان در سراسر دنیا با این خواننده ناشناس و سبک ناشناخته اش آشنا گردند.

وی پس از مطرح شدن توسط خیلی از تهیه کنندگان عرصه موسیقی و استودیوها دعوت به کار شد، اما به هیچکدام پاسخ مثبت نداد و در سال ۱۳۸۴ دومین آلبوم خود را با عنوان «زندگی زیرزمین» با عوامل حرفه ای و در استودیوهای شهر تهران ضبط کرد و در اواخر همین سال به درخواست علاقمندان خود دو کنسرت در شهر مشهد برگزار می کند و در آن کنسرت به اجرای آهنگ های این دو آلبوم و چند تک آهنگی که در همان فواصل منتشر کرده بود، پرداخت.

با هادی پاکزاد ؛ از سرزمین وحشت تا تاریکی

آلبوم دوم این خواننده فقید با عنوان «زندگی زیر زمین» همانند آلبوم اولش «سرزمین وحشت» بدون مجوز و به صورت زیر زمینی تولید شده است، وی پس از آن دست به انتشار آلبوم های متعددی نظیر: «دکتر»، «افلاطون»، «برای چهار»، «آخرین آهنگ ها»، «ارتباط با کرها»، «گورستان ایستاده» زد که تمامی آن ها به صورت غیرقانونی و زیر زمینی منتشر شده است و آلبوم «گورستان ایستاده» آخرین آلبوم این هنرمند است که بدون مجوز منتشر شده است.

هادی پاکزاد سرانجام با تلاش های فراوان توانست پس از ۱۴ سال فعالیت در عرصه موسیقی در دیماه سال ۱۳۹۴ مجوز نخستین آلبوم موسیقی خود را با عنوان «تاریکی» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند و توسط شرکت موسیقی رها این آلبوم را در بازار موسیقی ایران منتشر نماید، آلبوم «تاریکی» نهمین آلبوم تولیدی این خواننده فقید کشور است که شامل ۱۴ آهنگ است و به جز آهنگ «یعنی چه» که شعر آن سروده شاعر نامدار ایرانی حافظ شیرازی است، مابقی اشعار این آلبوم توسط خود وی سروده شده است.

با هادی پاکزاد ؛ از سرزمین وحشت تا تاریکی

هادی پاکزاد که پس از جدایی از همسرش در منزل شخصی خود به تنهایی زندگی می کرد، درست پنج ماه پس از انتشار اولین آلبوم قانونی خود در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۵ با مصرف تعداد زیادی قرص های آرام بخش اقدام به خودکشی کرد و در سن ۳۳ سالگی به زندگی خود پایان داد، جنازه بی جان وی، پس از گذشت ۲۴ ساعت توسط برادرش پیدا شد.

وی بر روی دیوار آپارتمان شخصی خود با خودکار وصیت نامه ای را نوشته بود که در آن با اشاره به ویدئوهای موجود در گوشی خود که پیش از خودکشی از خود تهیه کرده بود، اعلام کرد که در آن ویدئو ها دلایل خودکشی خود را شرح داده است، آرامگاه این خواننده فقید، در آلاچیق‌های خانوادگی بلوک ۴۳ بهشت رضا مشهد واقع شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید