همه صاحبان مشاغل با اوضاع کنونی دغدغه های مشابهی دارند. همه می گویند که در امور مالی با مشکل مواجه شده اند. فقط در طی چند هفته جهان وارونه شد.  بهداشت عمومی در سرتاسر جهان به تکاپو افتاد و ملت ها، شهرها و محله ها را به وحشت انداخت. هیچ کشوری هم از این قضیه مصون نبوده است. بازارها دچار رکود شدند، شغلها از بین رفتند و از همه مهمتر، مردم جانشان را از دست دادند.

در چنین شرایطی، بسیاری از افراد در خانه نشسته اند و به این فکر می کنند که چه کار متفاوتی می توانستند انجام دهند و چگونه می توانند از این دانش در تصمیم گیری بهتر در آینده خود بهره ببرند. از نظر مالی، این بحران مطمئناً سهم نسبتاً خوبی برای آموزش داشت، آموخته هایی که فقط از چنین شرایط سختی به دست می آیند. ولی نباید بر روی اشتباهات تمرکز کرد، بلکه باید با تصمیات عاقلانه تر بهتر از گذشته حرکت کرد. حالا در ادامه به این موضوع می پردازیم که چه درس هایی از این بحران مالی می آموزیم؟

1- اعتماد به نفس بیش از حد منجر به تصمیم گیری مالی ضعیف می شود

تفاوتی که در عرض چند هفته ایجاد می شود، حیرت انگیز است. چندی پیش، بازار در حال رسیدن به اندازه های جدید بود در حالی که بیکاری به پایین ترین سطح رسیده بود. همه چیز خوب به نظر می رسید و بسیاری در حال تصمیم گیری های مالی بودند که گویی هیچ چیزی نمی تواند تغییر کند؛ هزینه بیشتر، انباشت بدهی، انتخاب سرمایه گذاری های خطرناک تر و پس انداز کمتر. اما به طور ناگهانی همه چیز تغییر کرد، و اوضاع شکننده مالی نمودار شد. اعتماد به نفس بیش از حد منجر به تصمیم گیری مالی ضعیف می شود و در بعضی مناطق این مسئله شدت بیشتری داشت پس ما باید عاقلانه تر عمل کنیم.

2- همه به صندوق پس انداز اضطراری احتیاج دارند

کارشناسان مالی مدتی است که بر اهمیت بودجه اضطراری تأکید کرده اند. زیرا این روزها یک وضعیت اضطراری مالی واسطه به زمان است. داشتن صندوق اضطراری کافی می تواند شما را در مواقعی که درآمد کم باشد و یا اصلاً در آمدی نباشد، یاری کند. کسانی که برای مواقع اضطراری پول ذخیره کرده اند، بهتر می توانند این طوفان فعلی را پشت سر بگذارند. میزان پس انداز بسته به میزان درآمد دارد، توصیه می کنم برای سه تا شش ماه  پس انداز داشته باشید. باید برای رویارویی با وضعیت اضطراری مالی آمادگی داشته باشیم، این وضعیت به طور غیرمترقبه هر لحظه ای ممکن است به وقوع بپیوندد.

3- توسعه چندین مجرای کسب درآمد حیاتی است

یکی از راه های کسب در آمد اضافی داشتن شغل فرعی است. به دلایل زیادی افراد به شغل های جانبی روی می آورند: پرداخت بدهی، پس انداز  برای آینده یا حتی کسب پول از جمله این دلایل هستند. آنچه بحران به ما آموخته است این است که راه های چندگانه درآمد نه تنها می توانند در رسیدن به اهداف مالی تان در مواقع نیاز کمک کنند، بلکه می توانند به ما کمک کنند تا در مواقع رکود های اقتصادی و اخراج های متداول این کار را انجام دهیم. راه های کسب درآمد اضافی فرصتی برای داشتن درآمد ها حتی اگر شغل تان را از دست بدهید، فراهم می کنند. برای پیشرفت داشتن شغل دوم را در نظر بگیرید.

4- بدهی حس ناخوشایندی دارد

مانده کارت اعتباری و وام خودرو برای خیلی از ما منعکس کننده یک سبک زندگی است که در واقع نمی توانیم از پس آن برآییم. ما سعی می کنیم  از بقیه کم نیاوریم، اما از نظر آماری، بقیه هم چنین مشکلاتی دارند. بنابراین، ما در حال تعقیب یک تظاهر هستیم. و در انتهای تعقیب آنچه باقی می ماند بار سنگین بدهی است. در دوران سخت اقتصادی، این بار حتی سنگین تر احساس می شود. پول کمتری برای پرداخت قبض داریم و بهره وام باعث می شود بدهی ها بیشتر شود. بدهی واقعاً موجب می شود احساس بدی به ما دست دهد.

5- پس انداز برای بازنشستگی به خاطر ضعف نیست

در ابتدا به خطر اعتماد به نفس بیش از حد اشاره کردم. وقتی بازار دچار رکود می شود، احساسات شما می گویند که استراتژی سرمایه گذاری تان را رها کنید و همه چیز را بفروشید. اما این یک اشتباه بزرگ است. ما می دانیم که چه چیزی منجر به موفق شدن در سرمایه گذاری دوران بازنشستگی می شود: نظم و انضباط و طرز فکر مالی بلند مدت. این روزها باید بگذاریم مغزمان بر احساسات ما غلبه کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید