وقتی همه چیز به زور زمان و تبلیغات لاکچری آماده می شود، طبیعتاً پروژه های نوظهوری به نام تئاترگرام نمی تواند آنطور که باید و شاید عملی شود، نمایش «خرس های پاندا» به نویسندگی ماتئی ویسنکی یک و طراحی و کارگردانی کیومرث صمدی طاری با بازی رضا زنده جاه و ساناز طاری راس ساعت 19:45 جمعه دوم خرداد 1399 در قالب تئاترگرام اجرا شد، به همین بهانه خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی سلام نو به بررسی این پدیده نوظهور فضای مجازی پرداخته که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : چند روزی بود که واژه ای به نام «تئاترگرام» در فضای مجازی می چرخید و این سوال در اذهان عمومی ایجاد شده بود که تئاترگرام چیست!

نمایش «خرس های پاندا» به نویسندگی ماتئی ویسنکی یک و طراحی و کارگردانی کیومرث صمدی طاری با بازی رضا زنده جاه و ساناز طاری قرار بود راس ساعت 19:45 جمعه دوم خرداد در قالب تئاترگرام اجرا شود.

تبلیغات به منظور اجرای خرس های پاندا در قالب تئاترگرام به حدی بود که بسیاری در انتظار یک اجرای متفاوت و به نوعی شگفت انگیز بودند، چراکه حدود ٣ ماه است به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا سالن های نمایش تعطیل شده اند و تئاتر آنلاین تنها موردی بود که به صورت آزمایشی اجرا شد و البته با شکست مواجه شد.

حالا قرار بود تئاترگرام که عواملش تبلیغات بسیاری را در فضای مجازی به راه انداخته بودند، بتواند راهی جهت خروج فضای تئاتر از این روزهای تلخ باشد و به نوعی روش و شیوه ای نو در این فضا باشد.

ساعت 19:45 دقیقه است و بنا به گفته ی عوامل خرس های پاندا نمایش به صورت آنلاین در بخش استوری صفحه های مون آرت گروپ و ساناز طاری قابل مشاهده است، وارد صفحه ی این گروه می شویم و نمایش آغاز می شود، دو بازیگر نمایش را می بینیم که لباس های سفید پوشیده اند و گریم مختصری شده اند.

دیالوگ ها آغاز می شود و از همان ابتدا صدای دو بازیگر مخصوصا رضا زنده جاه بریده بریده و گاهاً با تاخیر به گوش می رسد، درحالیکه ساناز طاری درحال بیان دیالوگ هایش است و اصلاً توجهی به بازیگر مقابلش نمی کند، او غرق در نقشش شده است و گویا فراموش کرده است که نمایش به صورت آنلاین در حال پخش است.

حدود ٢٠ دقیقه می گذرد و ناگهان تصویر می رود، یعنی دیگر خبری از اجرای نمایش به صورت زنده در صفحات مجازی نیست و این یعنی شکست تئاترگرام که مشخص است کاملاً با عجله و بدون برنامه ریزی دقیق اجرا شده است.

لذا اگر قرار است اتفاقی نو در عرصه ی هنر بویژه تئاتر کشور رخ دهد، باید برنامه ریزی دقیق و مناسب برایش داشت و صرفاً این نیست که به واسطه ی حمایت از چند چهره ی سلبریتی و داشتن طرفدار در فضای مجازی بتوان کاری نو در عرصه هنر انجام داد.

تئاتر گرام قطعاً می تواند با توجه به گسترش فضای مجازی در جامعه اتفاقی جالب و خوش یمن باشد، به شرطی که همه چیز سر جای خودش باشد و با مطالعه و برنامه ریزی دقیق و در زمان مناسب اجرا شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید