وقتی در مورد حمله قلبی فکر می کنید، احتمالاً تصور می کنید که کسی قفسه سینه خود را می گیرد و با نفس نفس زدن به روی زمین می افتد، در حال حمله قلبی است. اما حقیقت این نیست، علائم حمله قلبی می توانند بسیار ظریف باشد، به ویژه برای خانم ها، به این معنی که این علائم در زنان اغلب سریع تشخیص داده نمی شوند.

حمله قلبی چیست؟

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید چه اتفاقی برای شما می افتد، مهم است که ابتدا بفهمید که حمله قلبی دقیقاً چیست. دکتر ارین دونلی میشی می گوید: اساساً آنچه اتفاق می افتد این است که شریان های قلب قادر به تأمین جریان خون کافی برای عضلات قلب نیستند و معمولاً این به دلیل آترواسکلروز است، پلاکی که در عروق ایجاد می شود. اگرچه پلاک به طور طبیعی با گذشت زمان ساخته می شود، اما هنگامی که پلاک به طور ناگهانی پاره شود، حمله قلبی رخ می دهد. پارگی پلاک، موجب ایجاد ناگهانی لخته می شود و می تواند یک انسداد کامل از جریان خون در سرخرگ قلب به وجود آورد. هنگامی که این انسداد رخ دهد، باعث می شود که عضله قلب شروع به مرگ کند. این یک خطر جدی است، زیرا اگر عضله قلب از بین برود، دیگر ترمیم نمی شود.

در زیر شایع ترین علائم حمله قلبی، که همه زنان باید قادر به تشخیص آن باشند، آورده شده است:

1. سوء هاضمه

از آنجا که قلب در بالای معده قرار دارد، ممکن است، حمله قلبی با سوء هاضمه اشتباه گرفته شود.  متأسفانه، طب در طول تاریخ پزشکی این اشتباه را زیاد انجام داده است.

دکتر مندلسون می گوید: در سال 1991، مطالعه ای انجام شد که نشان می داد، زنانی که با درد قفسه سینه به اورژانس آمده اند، متفاوت از مردان درمان می شوند. زنان با آنتی اسیدها به خانه فرستاده شدند و مردان برای درمان به بیمارستان انتقال داده شدند. دکتر مندلسون می گویدک ما هنوز زنانی را می بینیم که در خانه می مانند، زیرا سوء هاضمه دارند و خود را با اسیدپاشی درمان می کنند. بنابراین اگر سوء هاضمه غیر طبیعی را تجربه می کنید که  بیش از چند دقیقه طول می کشد، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

2. درد فک و کمر

همه درد را به گونه ای یکسان درک نمی کنند، زیرا برای درد آستانه های مختلفی وجود دارد. به همین دلیل، دردی که از قفسه سینه به وجود می آید، ممکن است، با درد ناشی از نواحی دیگر مانند، فک یا پشت، اشتباه گرفته شود.

3. سوزش سر دل

مشابه سوء هاضمه، گاهی اوقات سوزش قلب می تواند مانند حمله قلبی احساس شود و حمله قلبی می تواند مانند سوزش قلب باشد.

نکته مهم در اینجا شناخت زمان سپری شده است. اگر این کار بیش از پنج تا هفت دقیقه ادامه داشته باشد و دچار ناراحتی های مداوم شوید که مانع نشستن و استراحت شما شود، نشانه حمله قلبی است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید