دستگیری خبرنگار و مجری پیس تی وی این روزها یکی از خبرهای داغ رسانه ها است اما بادی دید اگر به جای مرضیه هاشمی ملانی فرانکلین در آمریکا دستگییر می‌شد باز هم با وی این گونه رفتار می‌کردند؟

به گزارش سلام نو، چهارشنبه 26 ‌دی‌ماه بود که روابط عمومی شبکه «پرس تی‌وی» به نقل از خانواده خانم هاشمی، با انتشار اطلاعیه‌ای از بازداشت ملانی فرانکلین، مجری این شبکه که پس از گرویدن به دین اسلام، نام مرضیه هاشمی را برای خود برگزیده، خبر داد.

او که قبل از انقلاب در دانشگاه اوهایو بود، ازدواج می‌کند و به‌واسطه همسرش که ایرانی مسلمان است، مسلمان می‌شود و اعتقادات انقلابی پیدا می‌کند. او از دهه شصت در شبکه سحر مشغول به کار شد، تا زمانی‌که پرس‌تی‌وی آغاز به فعالیت می‌کند و به این شبکه می‌آید.

خانم هاشمی که برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود، روز یکشنبه هفته گذشته در فرودگاه بین‌المللی «‌لامبرت-ست لوی» بازداشت و سپس توسط مأموران «اف.بی.آی» به مرکز بازجویی منتقل شد. خانم هاشمی در گفت‌وگویی کوتاه با اعضای خانواده خود از بدرفتاری مأموران در بازداشتگاه خبر داده است. وی گفته که مأموران آمریکایی به وی اهانت کرده و به اجبار حجاب را از سرش برداشته، دست و پاهای او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‌اند.

**واکنش ایران

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به دستگیری مرضیه هاشمی تأکید کرد: اقدام آمریکا در دستگیری مرضیه هاشمی یک اقدام سیاسی، غیرقابل قبول و زیر پا گذاشتن آزادی بیان است. از همین رو، آمریکایی‌ها بدون فوت وقت این بازی سیاسی را تمام کنند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه نیز در محکومیت بازداشت خانم هاشمی افزود: بازداشت یک شهروند مسلمان آمریکایی بدون مقدمه و با رفتارهای تحقیرآمیز و غیرانسانی مأموران دولت آمریکا در اذیت و آزار این بانو، نمونه بارز رفتارهایی است که یک رژیم آپارتاید با شهروندان غیرسفیدپوست خود انجام می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران خواهان برخورداری خانم هاشمی از کلیه حقوق اولیه و انسانی و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان از بازداشت غیرقانونی است.

**آخرین وضعیت

امروز خبری منتشر شد که در آن «بریل هاول»، قاضی اصلی دادگاه منطقه‌ای آمریکا در واشنگتن گفته بود که خانم هاشمی پشت درهای بسته در برابر یک هیأت منصفه دادگاه ادای شهادت کرده است. این قاضی همچنین تأیید کرد که مجری پرس‌تی‌وی به هیچ جرمی متهم نشده، اما دو بار در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن حاضر شده است. انتظار می‌رود وی بعد از تکمیل روندهای ادای شهادت آزاد شود.

ان‌پی‌آر نوشته این قاضی اشاره‌ای به زمان تکمیل فرآیند ادای شهادت نکرده و همچنین نگفته که هاشمی برای ادای شهادت در چه پرونده‌ای مقابل دادگاه حاضر شده است. حسین هاشمی، پسر ارشد این مجری گفته امیدوار است مادرش همین هفته آزاد شود، اما به‌نظر نمی‌رسد این اتفاق بیفتد.

گفتنی است شب گذشته کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در سبک جدیدی از اعتراض به ناقضان حقوق بشر بین‌المللی، شعارنوشته‌هایی را در حمایت از مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری مسلمان شبکه پرس‌ تی‌وی بر روی ساختمان بی.بی.سی در لندن به نمایش گذاشت.

سوال اینجاست که اگر مرضیه، ملانی مانده بود نیز چنین برخوردی با او به‌عنوان خبرنگار می‌شد یا خیر؟

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید