دبیر کل گروه مقاومت عصائب اهل الحق  به مناسبت روزجهانی قدس در نشست بین المللی سخنانی را از طریق ویدئو کنفرانس مطرح کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دبیر کل گروه مقاومت عصائب اهل الحق گفت که خون شهیدان سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، روح مقاومت را قویتر کرده‌است.

«شیخ قیس الخزعلی» بعد از ظهر امروز چهارشنبه به مناسبت روزجهانی قدس در نشست بین المللی با حضور فرماندهان محور مقاومت در منطقه در سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس گفت که آمریکا تصور می کرد که با شهادت حاج سلیمانی و ابومهدی المهندس، مقاومت را مهار می کند اما برخلاف تصورش خون این دو فرمانده شهید روح مقاومت را در عراق و منطقه قویتر کرده است.

وی با تاکید بر این که روز قدس در وجدان ملت های مسلمان وجود دارد گفت: استعمار از روزی که این غده سرطانی را در جسد امت اسلامی کاشته، جهان اسلام شاهد مواضع و ایثارگری های غیرقابل فراموش بوده و در پیشاپیش این مواضع و ایثارگری ها علمای دین اسلام قرار دارند.

وی یکی از علمای برجسته جهان اسلام در حمایت از قضیه فلسطین را آیت الله شهید محمد محمد صادق صدر نام برد و گفت که آیت الله شهید صدر تاکید داشتند که انقلاب فلسطینی ها فقط متعلق به ملت فلسطین نیست بلکه همه ملت های مسلمان و عرب باید برای حمایت از این انقلاب متحد شوند.

شیخ الخزعلی یکی از مهمترین علمای دین در قضیه فلسطین را امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران دانست گفت که ایشان با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، خون تازه ای در قضیه فلسطین جاری کرد و روحیه پایداری و مقاومت را تا ریشه کنی این غده سرطانی از منطقه ایجاد کرد.

دبیرکل عصائب اهل الحق گفت که رژیم صهیونیستی فقط به فلسطین آسیب نرسانده بلکه ضرر آن متوجه همه جهان اسلام شده است.

به گفته وی، حضور این رژیم در فلسطین براساس باورهای دینی برای سلطه بر کل کشورهای منطقه است و شعار معروف توراتی آنها که در پرچم این رژیم غاصب نقش بسته، از نیل تا فرات است.

این فرمانده برجسته محور مقاومت افزود که این رژیم غاصب در عمل به این شعار (انحرافی و تحریفی) توراتی برای ناامن کردن کشورهای عربی و در مقدمه آنها عراق تلاش کرده است.

وی دشمنی رژیم صهیونیستی با عراق را یک دشمنی تاریخی دانسته و ادامه داد که این رژیم معتقد است همان طور که عراق در گذشته دولت یهودی را از بین برد در آینده نیز این کشور است که این رژیم را از بین می برد.

وی تلاش برای تجزیه عراق و یا ایجاد گروه تروریستی داعش را در همین راستا برای تقسیم عراق دانست و گفت: ملت عراق، به رغم این که دوسوم خاک کشورشان توسط داعش اشغال شده بود؛ توانستند دوباره خاک خود را از این تروریسم دست پرورده آمریکا و اسراییل آزاد کند.

وی دشمنی آشکار آمریکا و صهیونیسم با الحشد الشعبی را در همین راستا خواند و گفت: چون الحشد الشعبی، طرح آنها را برای تجزیه عراق ناکام گذاشت و برای همین این رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا مواضع و پایگاه های الحشد را در عراق بمباران کرد.

شیخ الخزعلی تاکید کرد که هدف قرار دادن شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی هم به همین دلیل بود زیرا تصور می کردند که شهید سلیمانی تهدید اول این رژیم است.

این فرمانده محور مقاومت خاطر نشان ساخت: آمریکا با ترور سرداران شهید تصور می کرد آتش مقاومت در منطقه فرو می خوابد اما بر خلاف این تصورخون شهدا به انرژی تازه ای برای مقاومت تبدیل شده است.

شیخ الخزعلی گفت: خون شهدا آتش مقاومت را در عراق تبدیل به جهنمی برای پایگاه های نظامی آمریکا و سربازانش تبدیل می کند و نقشه های آنها را خنثی خواهد کرد.

وی تاکید کرد که پایان حضور نظامی امریکا در عراق و منطقه بعد از شهادت سرداران سلیمانی و ابومهدی المهندس امری حتمی و قطعی است و قبلا این دو شهید آن را وعده داده بودند و ما هنوز بر این وعده وفاداریم.

شیخ الخزعلی ادامه داد که بعد از پایان حضور نظامی امریکا نوبت آزادی قدس شریف است و این آزادی هم قطعی و حتمی است و به این وعده ای که داده ایم نیز وفادار باقی می مانیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید