۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 49029021

مد عامل مهمی برای تعیین نوع لباس پوشیدن شما است زیرا می خواهید همواره بهترین و مناسب ترین لباس ها را بپوشید. فصل های مختلف تعیین کننده نوع لباس شما هستند. برای هر فصل طرح ها و رنگ های خاصی وجود دارند. برای انتخاب لباس های مناسب هر فصل، انتخاب پارچه بسیار حائز اهمیت است. پارچه لباس های فصل های سرد و گرم تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. ما با تغییر جنس لباس هایمان در فصل های مختلف، سعی داریم تا خود را با تغییرات آب و هوایی وفق دهیم.

انتخاب پارچه مناسب، احساس راحتی به شما می دهد. این انتخاب ممکن است پارچه های خنک برای تابستان، انواع گرم تر برای زمستان و برخی دیگر مانند پارچه های طبیعی باشند. برخی از افراد ممکن است نسبت به برخی از پارچه های مصنوعی حساسیت داشته باشند. این افراد می توانند از پارچه های کنف و الیاف گیاهی استفاده کنند.

ممکن است در ابتدا پارچه ای را انتخاب کنید که به نظر مناسب می رسد اما بعد از استفاده مشکلاتی برای شما به وجود آورد. به همین دلیل انتخاب پارچه مناسب برای هر فصل ضرورت دارد.

در بهار و تابستان لباس های پشمی خود را جمع کنید و لباس های نخی و پنبه ای خود را استفاده کنید.

پارچه هایی مانند پنبه و کتان بیشترین استفاده را برای لباس های بهاری و همچنین شلوارک یا ساحلی دارند. این نوع پارچه ها اجازه ورود و خروج هوا را می دهند و مانع از ایجاد عرق روی سطح پوست می شوند و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای این فصل هستند.

برای فصل پاییز و زمستان، بدیهی است که پارچه ها ضخیم تر هستند تا گرمای بدن را حفظ کنند. این پارچه ها شامل پشم، چرم و انواع مختلف بافت ها هستند که از ما در برابر باد و سرما محافظت می کنند.

پارچه ای که هرگز از مد نمی افتد و شما می توانید در هر فصلی از آن استفاده کنید، جین است. از این نوع پارچه فقط در شلوار استفاده نمی شود بلکه لباس، بلوز، پیراهن و حتی کیف های دستی نیز وجود دارد.

پنبه اصلی ترین و محبوب ترین ماده اولیه مورد استفاده در تولید پارچه در جهان است و لباس های تهیه شده از آن بسیار خنک

و راحت هستند. از آنجایی که لباس های پنبه ای به راحتی چروک می شوند، به آن ها پلی استر اضافه می شود تا برای استفاده روزمره مناسب باشد. الیاف پنبه از غلاف دانه گیاهان پنبه به دست می آید.

ابریشم یکی از قدیمی ترین الیاف نساجی است که معمولا برای تهیه لباس های ارزشمند از آن استفاده می شود.

این گیاه از قرن 27 قبل از میلاد توسط چینی ها استفاده می شده است. جنس پارچه ابریشم به گونه ای است که در تابستان و همچنین زمستان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

راحت بودن در لباس نکته مهمی است که هیچ وقت نباید آن را نادیده بگیرید. در هر کشوری سبک لباس پوشیدن متفاوت است و این شامل رنگ ها و پارچه ها در فصل های مختلف برای هر فرهنگ می باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید