شاید شما نیز در قرنطینه کلافه شده اید و تصمیم به دوخت و دوز گرفته اید، اما متوجه شده اید که چرخ خیاطی شما کار نمی کند و مجبور شدید آن را به یک تعمیرگاه ببرید. خوشبختانه بسیاری از اشکالات رایج چرخ خیاطی مواردی هستند که می توانید خودتان آن ها را فقط در چند دقیقه درست کنید.

در این جا بهترین راهکارهای تعمیر سریع چرخ خیاطی ذکر شده است:

میزان کشیدگی نخ و ماسوره را تنظیم کنید

اگر نخ همچنان به هم ریخته است و یا بخیه ها به نظر اشتباه می رسند، احتمالا نخ بیش از حد کشیده شده و محکم است. یک چرخ خیاطی استاندارد از دو نخ استفاده می کند: یکی از یک قرقره که از بالای دستگاه باز می شود و از سوزن عبور می کند، و دیگری که از یک حلقه ریز در زیر آن قرار دارد.

هنگامی که دستگاه به درستی تنظیم شد این دو نخ به یکدیگر می پیچند تا هر بخیه ایجاد شود. اگر یکی از این نخ ها از دیگری محکم تر باشد می تواند بخیه حاصل را اشتباه بدوزد. به عنوان مثال اگر نخ قسمت زیرین پارچه شما محکم باشد، یک دسته حلقه های کوچک و گشاد در اطراف آن به وجود می آید، یا نخ خیلی محکم می شود و یا نخ بالا خیلی شل می شود.

بنابراین هر دو موضوع را بررسی کنید. نخ را از تمام مکان هایی که قرار است در هنگام دوخت و دوز از آن ها عبور کند را بررسی کنید.

سوزن خود را بررسی کنید

معمولا سوزن باید صاف و تیز باشد و به درستی نصب شود. بررسی کنید که سوزن خم نشده باشد و در صورت کج بودن آن را عوض کنید. آن طرف سوزن که صاف است را به چرخ وصل کنید. معمولاً آن طرف باید به سمت عقب باشد، اما بستگی به تنظیمات چرخ شما دارد. اگر تردید داشتید، کتابچه راهنمای کاربر را مطالعه کنید.

پارچه های مختلف به سوزن های مختلفی نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که از یک سوزن صحیح استفاده می کنید. سوزن های دستگاه اندازه های مختلفی دارند.

اطمینان حاصل کنید که تنظیمات چرخ دلیل کار نکردن آن نیست

اگر دستگاه به هیچ وجه کار نمی کند احتمالاً فراموش کرده اید که یکی از قسمت های اصلی را روشن کنید. ابتدا موارد اصلی را بررسی کنید: آیا دستگاه روشن است؟ آیا پدال وصل شده است؟ آیا پای پرس پایین است؟

اگر سوزن حرکت می کند اما دوخت انجام نمی شود، میله های زیر دستگاه را بررسی کنید. این میله ها در زیر سوزن هستند که برای دوختن پارچه در حین دوختن حرکت می کنند. در آن قسمت دکمه ای وجود دارد که آن را خاموش می کند. شما ممکن است آن را به طور تصادفی خاموش کرده باشید، بنابراین آن را دوباره روشن کنید.

چرخ خیاطی خود را تمیز کنید

نکته نهایی که باید در نظر بگیرید این است که اگر دستگاه اغلب اوقات خوب کار می کند و تنها بعضی اوقات دچار مشکل می شود، آن را تمیز کنید. مطابق دستورالعمل دستگاه آن را باز کنید و با قطره مخصوص آن را تمیز کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید