اگرهمیشه بلافاصله آبی که تخم مرغ ها را در آن می جوشانید، دور می ریزید، باید بدانید که انجام این کار شما را از داشتن یک منبع مفید برای گیاهان محروم می کند. گیاهان به خاطر دریافت این آب از شما سپاسگزار خواهند بود. هنگام جوشیدن تخم مرغ، آب با یک محصول جانبی خاص غنی می شود که به نظر می رسد برای دوستان سبز شما بسیار مفید است. در زیر به این سودمندی ها اشاره شده است.

کلسیم

تخم مرغ حاوی کلسیم است. کلسیم موجود در آب تأثیر مثبتی بر روی گیاهان دارد. در طی فرایند جوش، کلسیم در آب به حداکثر میزان خود می رسد. گیاهان سبز عاشق کلسیم هستند، این ماده معدنی باعث می شود که مقدار صحیح PH  خاک حفظ شود. هنگامی که خاک از تعادل pH خوبی برخوردار باشد، گیاه قادر به جذب بسیاری از مواد مغذی خواهد بود و این بدان معنی است که بهتر و سریع تر رشد می کند.

ورمین (حشرات موذی )

اگر می خواهید علف هرز، ورمین، حلزون و کرم کنار گل و گیاهان در باغچه را ازبین ببرید، پوسته های تخم مرغ به شما کمک می کنند. پوسته های تخم مرغ را خرد کرده و آن ها را در اطراف گیاهان بپاشید. ورمین پوسته های تخم مرغ را دوست ندارند، بنابراین از این پس از گیاهان شما دور خواهند ماند.

چگونه از آب تخم مرغ آب پز استفاده کنید؟

مثل همیشه تخم مرغ ها را بجوشانید. پس از اتمام کار، تخم مرغ ها را با دقت بیرون آورده و بگذارید تا مدتی آب در ظرف خنک شود. وقتی آب به دمای اتاق رسید، می توانید مقداری از آن را روی خاک گیاهان بریزید. به اندازه معمول به آن ها آب دهید.

پوسته تخم مرغ

اگر به طور اتفاقی آب را دور ریخته اید، می توانید به جای آب تخم مرغ آب پز از پوسته های تخم مرغ نیز استفاده کنید. فقط کافی است آن ها  را در بالای خاک قرار دهید. این کمی عجیب به نظر می رسد، اما یادتان باشد وقتی این ترفند را امتحان می کنید، پوسته های تخم مرغ را کمی به خاک بکشید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید